Browsing by Author "Canpolat, Delal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Evaluation of 2018 Pre-School Teacher Education Program in Line With the Opinions of Instructors and Pre-Service Teachers(2023) Canpolat, Delal; Aslan, MecitBu araştırmanın amacı, 2018 yılında güncellenen okul öncesi öğretmenliği lisans programını öğretmen adayları ve öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada eş zamanlı iç içe geçmiş desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu 2021-2022 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programının son sınıfında öğrenim gören 64 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Nitel boyuttaki çalışma grubunda ise 14 öğretmen adayı ve 6 öğretim elemanı bulunmaktadır. Araştırma verileri Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı Değerlendirme Anketi, Odak Grup Görüşmesi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda üniversite/fakülte olanakları ile ilgili olarak fiziksel mekânlar (derslikler, atölyeler, kütüphane vb.), sosyal, kültürel ve bilimsel etkinlikler noktasında eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Genel kültür derslerinden Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil derslerinin verimli olmadığı ifade edilirken, Bilişim Teknolojileri ve Topluma Hizmet Uygulamaları derslerinin önemli olduğu vurgulanmış fakat bu derslerin uygulama sürecinde de problemler yaşandığı belirlenmiştir. Katılımcılar meslek bilgisi derslerini önemli görmekle birlikte mesleklerinde daha aktif kullanacaklarını düşündükleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Sınıf Yönetimi, Özel Eğitim ve Kaynaştırma vb. dersleri ön plana çıkarmışlardır. Öğretmen adayları meslek bilgisi derslerini büyük oranda uzaktan eğitim yoluyla aldıklarını ve bunun dezavantajını yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda katılımcıların Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları dersi dışındaki alan eğitimi derslerini çok önemli gördükleri tespit edilmiştir. Son olarak, katılımcılar seçmeli dersler arasında gereksiz dersler olduğu gibi zorunlu olması gereken dersler olduğunu da vurgulamıştır.