1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Celik, Sehnaz Nigar"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Türkiye’de Uygulanan İngilizce Öğretmen Yetiştirme Programları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
    (2019) Celik, Sehnaz Nigar
    İçinde bulunduğumuz yüzyılda başta bilim ve teknolojide olmak üzere gelişen iletişim ağlarıyla birlikte İngilizce artık dünyanın en yaygın konuşulan dili haline gelmiştir. Uluslararası alanda İngilizce, savaşın ve barışın, bilimin ve teknolojinin, ticaretin ve iletişimin dili olmuştur (Crystal, 1997, Akt. Özmat, 2017). Harmer’ın (2001) tanımlamasıyla İngilizce günümüzün lingua franca’sı haline gelmiştir. Dünya çapında birçok kişi İngilizce’yi artık anadillerinin yanında ikinci bir dil olarak yaygın olarak kullanabilmektedir.Küreselleşen dünyanın gereksinimleri doğrultusunda yabancı dil olarak İngilizce’nin öğretimine yönelik artan ihtiyaçla birlikte, yabancı dil öğretimindeki geleneksel paradigma örneklerinden olan klasiklerin çevrilmesi ve çeviri yoluyla dil öğrenme yönelimleri günümüz ihtiyaçlarını karşılama noktasında yetersiz kaldığı görülmektedir. Artık yabancı dil kültürler arası iletişim yoluyla bilgiyi edinmede bir araca dönüşmüş, bunun sonucu olarak yabancı dil öğrenme ve öğretme yöntemlerinde ciddi değişikler gözlenmiştir (Huhn, 2012). Öğrencileri bu yeni paradigma içinde yetiştirebilmek için yabancı dil öğretmenlerinin iyi bir dilbilgisine sahip olmaları yetersiz kalmakta, mekanik dilbilim uygulamalarının ötesinde öğrencilerin dili iletişim aracı olarak kullanabilmelerini sağlayacak öğretim uygulamalarını işe koşmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca (YÖK) İngilizce Öğretmenliği lisans eğitim programlarında 1998, 2006 ve 2018 yıllarında yapılan yenilikleri karşılıklı olarak değerlendirmektir. Çalışma çıktıları ülkemizde sıkça dile getirilen yabancı dil öğretimi sorununa öğretmen yetiştirme bağlamında yaklaşım getirmeyi amaçlamaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Ulakbim Tr-dizinde Taranan Eğitim Dergilerinde Covid-19 Salgınıyla İlgili Makalelerin İncelenmesi
    (2021) Zırhlıoğlu, Gürol; Celik, Sehnaz Nigar
    Covid-19 salgını tüm dünyayı etkisi altına alan bir süreci de beraberinde getirmiştir. Şüphe yok ki bu süreç tüm bilim alanlarını olduğu gibi eğitim alanını da pek çok yönden etkilemiştir. Bu bağlamda düşünüldüğünde salgın sürecinin eğitim ile ilgili bilimsel çalışmalara da yansıyacağının kaçınılmaz olduğu söylenebilir. Bu çalışmayla salgın döneminde Covid-19 ile ilgili yapılan eğitim çalışmalarının hem konu eğilimleri bakımından hem de metodolojik olarak, nasıl bir yön aldığı konusunda fikir edinebilmek amaçlanmıştır. Çalışmada TR-Dizin resmi internet sayfasında veri tabanı olarak “sosyal” ve konu alanı olarak ise “eğitim, eğitim araştırmaları” filtrelemeleri sonucunda elde edilmiş olan 140 dergi incelenerek konu ile ilgili olarak, 2020 – 2021 (Nisan ayına kadar) yapılan 77 araştırma makalesinin yayımlandığı dergiler, yayınlandığı yıl, yazar sayısı, konu eğilimi, örneklem yöntemi, hedef kitle, araştırmanın türü, araştırmanın modeli, veri toplama araçları, veri analiz yöntemlerinin nasıl dağılım gösterdikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma nitel bir araştırma olup, doküman incelemesi yapılmış ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada incelenen makalelerin çoğunlukla “uzaktan eğitime ilişkin görüş ve değerlendirme” ve “ders ve etkinlik değerlendirme” konularını ele aldıkları belirlenmiştir. Ayrıca, çalışmaların hedef kitlesinin genelde öğrenciler ve öğretmenler olduğu elde edilen bulgulardan bazılarıdır. Bu çalışma salgın sürecinin başlangıcından itibaren yaklaşık 13 aylık bir süreci kapsamaktadır. Salgının etkisinin azalması ile birlikte bu konu ile ilgili olarak eğitim alanındaki çalışmaların da artacağı düşünülmektedir.