Browsing by Author "Ekingen, Erhan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis The Effect of Intrapreneurship and Organizational Factors on the Innovation Performance: an Application in Public Hospital(2019) Ekingen, Erhan; Oğrak, AbdullahHizmet ve ürünlerde gerçekleşen inovasyonlar, bir yandan işletmeye ve ekonomiye yeni katma değerler sağlarken diğer yandan da sektörlerin gelişimini desteklemektedir. Özellikle hizmet sektöründe gerçekleştirilen hizmet inovasyon performansı birçok işletmenin ayrılma noktasıdır. İnovasyonun tetikleyicisi olan örgütsel faktörler ve iç girişimcilik, hizmet inovasyon performansını arttırmada etkili bir araç olabilir. Bu araştırmanın amacı; iç girişimcilik ve örgütsel faktörlerin hizmet inovasyon performansına etkisini yapısal eşitlik modellemesi ile test etmektir. Yapılan analizler sonucu model uyumunun olduğu görülmüştür. Analiz sonuçlarına göre iç girişimcilikteki bir birimlik artış hizmet inovasyon performansında 0,83 birimlik artış meydan getirmektedir. Örgütsel faktörlerin hizmet inovasyon performansı üzerinde doğrudan etkisi 0,25 puan olarak ölçülmekteyken devreye iç girişimciliğin girmesi ile 0,64 düzeyinde dolaylı etkinin olduğu tespit edilmiştir. Buna göre örgütsel faktörler düzeyinde bir birimlik artış iç girişimcilik aracılığı ile hizmet inovasyon performans düzeyinde 0,89 birimlik artış (toplam etki) sağlamaktadır. Çalışmada ayrıca hastane çalışanlarının mesleki ve demografik özelliklere göre iç girişimcilik ve hizmet inovasyon performansı puanlarının fark gösterip göstermediği de araştırılmıştır. Sonuç olarak, çalışanların örgütsel olarak desteklendiği bir yapıda iç girişimcilik eğilimi yüksek olan işletmelerinde hizmet inovasyon performans düzeyi yüksek olacaktır. Mesleki ve kişisel özelliklerden dolayı ortaya çıkan farklılıklarda dikkate alınarak, iç girişimcilik ve hizmet inovasyon performansını arttırmaya yönelik yapılacak çalışmalar ile kaynakların daha etkin ve verimli kullanılması sağlanacaktır.Master Thesis The Effect of Additional Payment Based on Performance on Motivation in Health Enterprises: a Study in Batman Regional State Hospital(2013) Ekingen, Erhan; Çavdar, ErtuğrulMotivasyon, bireylerin ihtiyaçlarını karşılayarak, amaçlar doğrultusunda harekete geçmesi için etkilenmesi ve isteklendirilmesi sürecidir. Sağlık işletmeleri de, sağlık hizmetleri sunumu için gerekli alt yapının yanında, hizmeti üreten ve müşteri memnuniyetini doğrudan etkileyen insan kaynaklarını, etkin ve verimli kullanılmak için çalışanları motive edecek sistemler kullanırlar. Performansa dayalı ücretlendirme sistemi, çalışanları motive ederek, çalışanların örgütün amaçlarına uygun hareket etmelerini sağlayan ve verimliliği arttıran etkin motivasyon araçlarındandır. Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ek ödeme sisteminin uygulanmasının temel amacı sunulan sağlık hizmetleri sonucu elde edilen gelirin belli bir miktarını personele sağladıkları katkı oranında aylık gelirlerine yansıtarak hem personelin teşviki, hem de hizmet sunumundaki kalite ve verimliliği arttırmaktır. Bu araştırma; Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ek ödemenin çalışan motivasyonu üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada anket tekniği kullanılmış olup; anketler Batman Bölge Devlet Hastanesinde ek ödeme alan 392 sağlık çalışanına uygulanmıştır. Araştırmada yer alan teorik bilgiler ve anket sonuçları incelendiğinde; Sağlık işletmelerinde sunulan hizmetlerinin özellikleri (ertelenemez, ekip çalışması, vicdani ve toplumsal sorumluluk, yasal düzenlemeler v.b.) çalışanlarda performansa dayalı ek ödeme yapılmasının motivasyonu etkilemeyeceği algısını yaratmış olsa da; performansa dayalı ek ödemenin kaldırılmasının çalışan motivasyonu üzerinde olumsuz etki yaratacağı söylenebilir.