Browsing by Author "Erdem, Ali"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of Sports Education Model on Secondary School Students' Atti̇tudes and Skills Regarding Physical Activity(2023) Erdem, Ali; Aktaş, İsmailBu çalışmanın amacı Spor Eğitim Modeli'ne katılan öğrencilerin basketbol branşına özgü beceri bilgilerini ve fiziksel aktiviteye özgü tutumlarını ölçmek ve değerlendirmektir. Çalışmanın araştırma grubunu 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Van ili Erciş ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ortaokulda 7. Sınıfta öğrenim gören, yaşları 12 ile 13 arasında değişen; 24 erkek, 29 kız toplam 53 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada deneysel desenlerden tek gruplu ön test-son test kontrol grupsuz desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteye özgü tutumlarını belirlemeye yarayan Yıldızer ve ark. tarafından geliştirilen 'Fiziksel Aktivite Tutum Ölçeği', Çelik tarafından geliştirilen 'Basketbol Oyununa İlişkin Bilişsel Alan Testi' ve basketbola ilişkin psikomotor becerileri ölçmeye yarayan Çelik tarafından geliştirilen 'Psikomotor Alan Gözlem Formları' kullanılmıştır. Araştırma öncesinde ön testler alınmış ve sonrasında 12 hafta boyunca haftada 2 ders saati süresince Spor Eğitim Modeli uygulanmıştır. Uygulama sonrasında son testler alınıp araştırma bitirilmiştir. Araştırma sonucunda Spor Eğitim Modeli'nin ortaokul öğrencilerinde basketbola özgü göğüs pası, top sürme, serbest atış ve bilişsel beceri değişkenlerini uygulama öncesine göre olumlu anlamda etkilediği görülmüştür. Diğer yandan öğrencilerin fiziksel aktiviteye özgü tutumlarında uygulama öncesine göre anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca modelin basketbola özgü değişkenler üzerindeki etkisinin cinsiyetler açısından değerlendirilmesi sonucunda duyuşsal alan değişkenlerinden sevgi, isteklilik, sosyalleşme ve özgüven değişkenlerinde; psikomotor alan değişkenlerden göğüs pası ve top sürmede; son olarak bilişsel beceri düzeylerinde cinsiyete göre anlamlı fark bulunamamıştır. Duyuşsal alan değişkenlerinden 'fayda' tutumunda ve psikomotor alan değişkenlerinden 'serbest atış' becerisinde kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre olumlu düzeyde anlamlı fark görülmüştür.