Browsing by Author "Erdemir, Nurullah"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis At the Primary School 8th Grade the Effect of Animation Method on the Students a Chievement in the Science and Technology Lesson, Living Creatures and Energy Relations Unit(2012) Erdemir, Nurullah; Temur, AtillaBu çalışmanın amacı; öğrencilere neyi nasıl öğreneceğini öğretme adınafen ve teknoloji dersinde konuların daha anlaşılır şekilde öğretilmesindeanimasyon tekniklerinin kullanılmasının etkilerini tespit ederek, öğretmenlerin buteknikleri kullanmasını yaygın hale getirmektir. Ayrıca, sadece fen ve teknolojidersi için değil, diğer ders öğretmenlerinin de öğrencilerin animasyon tekniklerinikullanarak daha başarılı olduklarının gösterilmesini sağlamaktır. Böyleceöğrencilerin konuları ve kavramları anlama ve öğrenmede karşılaştıklarıgüçlüklerin ortadan kaldırılabileceği düşünülmektedir.Bu kapsamda ilköğretim okullarında 8. sınıf öğrencilerinin fen veteknoloji dersi programında yer alan ?Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesininanimasyonla ders anlatım yöntemi uygulanarak işlenmesinin öğrenci başarısınaetkisi araştırılmış, ayrıca geleneksel fen öğretimi metodu ile animasyonla dersanlatım yöntemi karşılaştırmaya çalışılmıştır. Bu çalışma 2010?2011 öğretimyılının 2. döneminde Bitlis ili Ahlat ilçesindeki bir ilköğretim okulunun 8.sınıfında öğrenim gören ve toplam 36 kişiden oluşan öğrenciler ilegerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine animasyonla ders anlatım yöntemiuygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel fen öğretim metoduuygulanmıştır.Bu çalışma 3 hafta sürmüş ve konuyla ilgili Fen ve Teknoloji Başarı Testi(FTBT) grupların başarı durumlarını karşılaştırmak amacıyla başlangıçta her ikigruba ön-test olarak uygulanmıştır. Üç haftalık uygulamadan sonra Fen veTeknoloji Başarı Testi (FTBT) her iki gruba son-test olarak verilmiştir.Araştırmanın hipotezleri t-testi analizi kullanılarak test edilmiştir. Verilerinanaliz edilmesiyle, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ?Canlılar ve Enerji İlişkileri?ünitesini işleyen kontrol grubu öğrencileri ile deney grubu öğrencilerininuygulamadan sonraki puan ortalamasının 7,38; deney grubunun ise 9,24 olduğugörülmüştür. Ayrıca deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığıtespit edilmiştir (t=1,76 p>0,05). Öğrencilerin akademik başarılarına animasyonkullanımının bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesi için bağımsız gruplar ttestiyapılmış ve sonuçlar Çizelge 2'de verilmiştir. Bu çizelgeden kontrolgrubunun puan ortalamasının 7,75; deney grubunun ise 10,65 olduğugörülmektedir. Ayrıca deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olduğutespit edilmiştir (t=2,64; p<0,05). Söz konusu bu farkın da deney grubu lehineolduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi, Animasyonlu Ders Anlatım Yöntemi, Canlılarve Enerji İlişkileri