Browsing by Author "Ergen, Derya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Examining the Opinions of Candidates of Science Teachers on Distance Education During the Covid-19 Pandemic Process (case of Van Yüzüncü Yıl University)(2023) Ergen, Derya; Selçuk, AhmetEğitim kalitesini artırmak için öğretmen adaylarının mevcut eğitim modellerine yönelik tutumlarının bilinmesi oldukça önemlidir. Covid-19 ile birlikte uzaktan Eğitim modeli dünya çapında en çok benimsenen eğitim modeli olmuştur. Bu araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırma nicel veriler kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2021-2022 eğitim ve öğretim yılına ait Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesinden 90 fen bilimleri öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adayları için kişisel bilgi formu ve uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeğinden oluşan bir anket yapılmıştır. Araştırmada Arslan (2021) tarafından geliştirilen 5 faktör ve 21 maddeden oluşan 'Covid-19 Salgını Döneminde Sunulan Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği' ve bir anket formu kullanılmıştır. Bu çalışmada ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0.800 olarak bulunmuştur. Nicel verilerin analizinde frekans ve bağımsız örneklem t-testi analiz yöntemleri kullanılmıştır. IBM SPSS 26 programı kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, fen bilimleri öğretmen adayları yanıtlarının cinsiyete, sürekli bir internet durumuna, kişisel bilgisayara sahip olma durumuna ve pandemi öncesi uzaktan eğitim alma durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermediğini ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının yanıtları incelendiğinde üniversitelerin öğretmen adaylarının mağduriyetlerini gidermek için daha fazla çaba harcaması gerektiği ve üniversitelerin uzaktan eğitim için altyapılarını güçlendirmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır.