Browsing by Author "Ersoy, Semra"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Communication Problems Between Headmaster and Teachers in Primary Schools in (Van Example)(2006) Ersoy, Semra; İpek, CemalettinSONUÇ ve ÖNER LERBu başlık altında önce araştırmanın kısa bir özeti verilmekte, bunuaraştırmada ulaşılan sonuçlar takip etmektedir. Ayrıca bu sonuçlara yansıyansorunlara dönük öneriler sunulmaktadır.5. 1. ÖZETBu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin,iletişim sorunlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırma 2004-2005 Eğitim ve Öğretim yılında Van Belediye sınırlarıiçerisinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerikapsamaktadır. Araştırmanın örneklemine, random yoluyla seçilen 20 ilköğretimokulunda görev yapan 53 yönetici, 363 öğretmen olmak üzere toplam 416 yönetici veöğretmen alınmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anketihazırlamak amacıyla konu ile ilgili kitap ve makaleler incelenmiş, internet taramasıyapılmış, alanla ilgili uzman görüşüne başvurulmuş ve konu ile ilgili araştırmalar ilebunların veri toplama araçları incelenmiştir. Elde edilen bilgiler doğrultusunda 25soruluk bir anket hazırlanmıştır.Araştırmaya katılan yönetici ve öğretmenlerin cinsiyet, görev ve branşdeğişkenlerine göre belirtilen görüşler arasında herhangi bir farklılık olup olmadığınıtest etmek amacıyla ?t? testi, kıdem değişkenine göre görüşlerin karşılaştırılmasındatek yönlü değişkenlik çözümlemesi (Varyans analizi) kullanılmış, görev değişkeninegöre görüşlerin karşılaştırılmasında ise Mann-Whitney U testinden yararlanılmıştır.Anlamlılık düzeyi de . 05 olarak alınmıştır.Araştırmada elde edilen veriler, görev, cinsiyet, branş ve kıdemdeğişkenlerine bağlı olarak incelenmiştir.Yapılan bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici veöğretmenlerin, eleştirel düşünme, empati kurma, bilgi paylaşımı ve işbirliği91konularında ciddi problemler yaşadıklarını ortaya koymuştur. Genel olarak, Van ilmerkezinde görev yapan yönetici ve öğretmenler arasında sağlıklı bir iletişimolmadığı izlenimi edinilmiştir.Yaptığımız çalışmada yöneticiler öğretmenlere göre daha olumlu görüşbildirmişlerdir. Öğretmenler ise genelde bir çok ifadeye düşük düzeyde katılımgöstererek, yöneticilerle aralarındaki iletişimi yeterli ve etkili olmadığınıbelirtmişlerdir.Bilgi ve iletişim olmadan okulların sağlıklı işlemesi ve geleceğinTürkiye'sine sahip çıkacak vasıflı insanlar yetiştirmesi mümkün değildir. Eğitiminkalitesini artırmak ve nitelikli gençler yetiştirebilmek için okullarımızda sağlıklı veetkili iletişim ortamı yaratmalıyız.5. 2. SONUÇAraştırmada şu genel sonuçlara ulaşılmıştır:I. Anket maddelerine belirtilen görüşlerle ilgili olarak şu genel sonuçlaraulaşılmıştır:a) Yönetici ve öğretmenler en yüksek katılımı ?yöneticiler, sözlü ve yazılımesajları öğretmenlere zamanında ulaştırırlar? ifadesi ile ?yönetici ve öğretmenlerkarşılıklı olarak birbirine saygı gösterirler? ifadelerine göstermişlerdir.b) Yönetici ve öğretmenler en düşük katılımı ise ?yönetici ve öğretmenler,iletişim sırasında kendilerini birbirlerinin yerine koyarak, anlamaya çalışırlar. ? ve?yönetici ve öğretmenler ders dışı sosyal içerikli toplantılarda bir araya gelirler. ?ifadelerine göstermişlerdir.II. Görev değişkenine bağlı olarak yapılan t-testi sonucunda şu genelsonuçlara ulaşılmıştır:a) Yöneticiler, öğretmenlerle ilişkilerini yansıtan tüm ifadelereöğretmenlerden daha olumlu görüş belirtmişlerdir. Yönetici ve öğretmen görüşleriarasındaki fark genelde istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde gerçekleşmiştir.
