Browsing by Author "Küçük, Bedirhan Ahmet"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effects of Secondary School Students' Dyned Use on Attitudes Towards English, Foreign Language Learning Anxiety Levels and Academic Achievements(2021) Küçük, Bedirhan Ahmet; Arslan, SezenBu çalışmada ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Dyned dil eğitim yazılımı kullanımlarının öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumlarına, yabancı dil öğrenme kaygılarına ve akademik başarılarına olan etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında bahar yarıyılında, 6. ve 7. sınıfta öğrenim gören 119 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 6 hafta boyunca yürütülmüştür. Deney grubu öğrencileri öğretmen rehberliğinde Dyned yazılımını aktif olarak kullanmış, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına bağlı olarak geleneksel yönteme dayanan bir süreç uygulanmıştır. Yapılan analizde öğrencilerin tutum, kaygı, başarıları ölçülmüş ve demografik bilgilerle kıyaslamalar yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin tutum ortalamalarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Dyned kullanımından sonra tutum düzeylerinin arttığı görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kaygı düzeyleri başlangıçta orta olarak bulunmuştur. 6 haftalık uygulama süreci sonrasında her iki gruptaki öğrencilerin kaygı ortalamalarının yükseldiği görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son-test başarı puan ortalamaları arasında ise anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Son olarak öğrencilerin cinsiyetinin ve sınıf düzeyinin kaygı, tutum ve başarı için anlamlı bir etkisinin olmadığı ortaya konmuştur.