Browsing by Author "Kaplan, Neslihan"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article The Integrations of Elementary Science Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge Components During Covid-19: Teaching Electric Circuits and Circuit Diagrams(Springer, 2024) Aydin-Gunbatar, Sevgi; Kaplan, Neslihan; Akin, Fatma NurThis study aimed to examine the integration of four elementary science teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) components during emergency remote teaching. Data sources included teaching video recordings and stimulated interviews conducted after analyzing the teachers' teaching videos. The data were analyzed by identifying the practical TPACK (TPACK-p) segments and by adopting the enumerative and constant-comparative approaches. Major findings of the analysis were (i) the integrations seen in the teachers' maps become richer and more diverse as their TPACK-p proficiency increases; (ii) the learner and assessment components are the most prominent components when the teachers can integrate learners into the lesson; and (iii) the instructional management and curriculum-design components have limited integrations with other TPACK-p components. The results are discussed in light of related literature and implications are provided for science teacher education. Remote science teaching courses should be incorporated into preservice teacher education programs. Likewise, professional development programs should train in-service teacher for distance science teaching.Master Thesis Investigation of Science Teacher's Pedagogical Content Knowledge Regarding Teaching Circuit Elements During Distance Education(2021) Kaplan, Neslihan; Günbatar, Sevgi Aydın2019'un sonlarında Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve tüm dünyaya hızla yayılan Coronavirüs (Covid-19) pandemisi, dünyanın her yerinde sağlık başta olmak üzere, ekonomik, sosyal ve pedagojik bakımdan çok önemli değişimlere neden olmuştur. Bu pandemiden en çok etkilenen alanlardan biri de eğitim sistemleridir. Dünyadaki bu pandemi nedeniyle, Türkiye'de tüm öğretim kademelerinde yüz yüze eğitime bir süre ara verilmiş ve tüm öğrenciler için açık ve uzaktan eğitim olanakları kullanılmaya başlanmıştır. Bu bağlamda, Coronavirüs (Covid-19) pandemisinin önemli pedagojik yansımaları da bulunmaktadır. Örgün öğretimde öğretmenlerin pedagojik alan bilgileri üzerine birçok çalışma mevcuttur. Pandemi süreciyle beraber pandeminin eğitime yansımaları üzerine çeşitli bağlamlarda çalışmalar yapılmış ve halen yapılmaya devam etmektedir. Yapılan bu çalışmada uzaktan eğitimde deneyimli fen bilgisi öğretmenlerinin devre elemanlarının sembollerle gösterimi ve devre şeması oluşturma konusunda pedagojik alan bilgileri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmış, elde edilen bulgular içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre; fen bilgisi öğretmenlerinin devre elemanlarının sembollerle gösterilmesi ve devre şeması oluşturma konusunda oryantasyonlarında didaktik yönelimin baskın olduğu, daha çok düz anlatım veya soru-cevap yöntemlerine başvurdukları belirlenmiştir. Bunlara ek olarak katılımcılar analoji, gösterimler, devre kurma etkinliği ve sanal laboratuvar etkinliklerini de kullanmışlardır. Öğretmenlerin tamamının konuya özel öğretim yöntemlerinde, kavram yanılgılarının tespit ve giderme yöntemlerinde eksiklikleri olduğu belirlenmiştir. Belirlenen kavram yanılgılarına genel olarak sözel açıklamalar ile cevaplar verilmiştir. Tüm öğretmenler konuya ait kazanımlara genel olarak hâkim olup önceki ve sonraki yıllara ait konulara dikey bağlantılar yapmışlardır. Son olarak, bir öğretmen hariç diğerleri genel olarak soru-cevap yöntemi ile sürekli ölçme ve değerlendirmeler yapmıştır. Konunun doğası gereği eşleştirmeli ve görseller içeren sorular kullanılarak pekiştirme ve biçimlendirici ölçme ve değerlendirme yapmışlardır.Master Thesis Sequence Spaces Defined by Orlizc Functions(2009) Kaplan, Neslihan; Altun, YılmazBeş bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde konuyu hazırlayıcı nitelikteki bilgilere ve konu ile ilgili olarak daha önce yapılmış çalışmalara kısaca değinilmiş, ikinci bölümde ise daha sonraki bölümlerde kullanılacak olan bazı temel tanım ve teoremler verilmiştir.Bu çalışmanın üçüncü bölümünde Orlicz Fonksiyonları yardımıyla tanımlanan dizi uzayları ve bu uzaylarla ilgili bazı teoremlerin ispatlarına yer verilmiştir.Dördüncü bölümde ise Orlicz fonksiyonları ile tanımlanan kuvvetli yakınsak dizi uzaylarına genelleştirilebilen dizi uzayları tanıtılmıştır.Son bölümde ise Orlicz fonksiyonları yardımıyla tanımlanan Invariant yakınsak diziler ve özellikleri incelenmiştir.Ayrıca kuvvetli double -yakınsak uzay ile kuvvetli double -yakınsak diziler arasındaki bağıntılar verilmiştir.