Browsing by Author "Kaplan, Yusuf"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Bir Üniversite Hastanesi Acil Servisine Başvuran Göz Travmalı Hastaların Retrospektif Analizi(2023) Kaplan, Yusuf; Gizli, Gizem; Aktas, Ramazan; Öncü, Mehmet Reşit; Bilvanisi, Sevdegül KaradaşTıp Fakültesi acil servisine göz travması ile başvuran hastalarda; taşıdığı bölgesel risk faktörleri, travma nedenleri gibi parametrelerin morbidite üzerine etkilerinin incelenmesi amaçlandı. Çalışmaya 01.01.2010 ile 31.12.2018 tarihleri arasında Tıp Fakültesi Acil Servisine travma sonrası başvuran 2685 hasta dahil edildi. Hastaların demografik özellikleri, şikayetleri, hastaneye yatış, taburculuk gibi durumlarını içeren bilgiler değerlendirildi. Sunulan çalışmada 2685 kişi acil servise başvurmuş olup bu hastaların büyük çoğunluğu 20-49 yaş aralığındaydı (%77.16). %83.0’ü erkek, %97.8’i acil servise direkt başvuru biçiminde olup, en sık göz travma mekanizması ise yabancı cisim ile %52.7’di (n: 1416). %41.7'isi kornea ve kornea dışı yabancı cisim tanısı almış, %81,1’inin acil başvurusu, taburcu olarak sonuçlandırıldı. Çalışmamızda, göz muayenesinin önemini, standart muayene yöntemlerinin uygulanabilirliğini ve acil servisin işleyişinin etkisine, epidemiyolojik açıdan katkıda bulunmayı amaçladık.Master Thesis The Effect of Engineering Based Science Teaching on Creative Problem Solving and Entrepreneurship Skills of Gifted Students(2023) Kaplan, Yusuf; Bakırcı, HasanBir ülkenin kalkınmasında fırsatları değerlendiren, yaratıcı, problem çözebilen, risk alabilen ve girişimcilik becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesi önemlidir. Bu özelliklerle ön plana çıkan üstün zekalı öğrencilerin sahip oldukları üstün zekanın yeteneğe dönüşmesine yönelik öğretimde farklılaştırmaya yer verilmektedir. Bu farklılaştırmalardan biri de öğretim içerik, süreç ve ürünlerinin zenginleştirilmesidir. Özel yeteneklilerin fen öğretiminin mühendislik faaliyetleri ile zenginleştirilmesinin öğrencilerin potansiyellerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesinde önemli olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı problem çözme ve girişimcilik becerilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma yarı deneysel desen ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu Mardin ilinde bir Bilim ve Sanat Merkezi'nde Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programında öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanteri (YPÇÖE), Fen Tabanlı Girişimcilik Ölçeği (FTGÖ) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu (YYGF) kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri bağımlı gruplar t testi, bağımsız gruplar t testi ve anlamlı etki çıkan sonuçların etki düzeyi için (Cohen's d) Anova Eta testi uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı problem çözme ve girişimcilik beceri düzeyleri üzerinde olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin öğretim sürecinin sonunda kendilerini daha yaratıcı, mutlu hissettiği, mühendislik algılarında olumlu değişimler olduğuna yönelik ifadeler kurmuşlardır. Geleceğin yaratıcı, problem çözebilen ve girişimci bireylerinin yetiştirilmesine yönelik izlenecek stratejilerde Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretimi uygulamalarına diğer alternatifler ile birlikte yer verilmesi önerilmektedir.Article Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri(2021) Bakırcı, Hasan; Kaplan, YusufAraştırmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yer alan Mühendislik ve Tasarım Becerileri alanı kapsamında görüşlerinin alınması, deneyimleri sırasında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara dair çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma, Fen Bilimleri dersini aktif olarak okutan 10 katılımcı ile yapılmıştır. Katılımcı seçiminde amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmış, veriler Covid-19 pandemisi önlemleri ışığında katılımcılarla uzaktan görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmada veriler içerik analizi ve betimsel analize tabi tutularak sunulmuştur. Fen Bilimleri öğretmenlerinin 2018 yılından beri uygulamakta oldukları Mühendislik ve Tasarım Becerileri alanı hakkındaki görüşlerinin geçen zaman zarfında değiştiği görülmüştür.Specialist Thesis Retrospective Analysis of Eye Trauma Patients Among Trauma Patients Admitted To Van Yüzüncü Yil University Emergency Service(2020) Kaplan, Yusuf; Bilvanisi, SevdegülAmaç: Acil servise göz travmasıyla başvuran olguların; taşıdığı bölgesel risk faktörlerini, tanı ve tedavileri ile morbidite üzerine etkili faktörlerin incelenmesi, toplumun hangi kesimlerinin etkilendiği ve travma nedenleri tanımlamak amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 01.01.2010 ile 31.12.2018 tarihleri arasında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı'na göz yaralanmaları nedeniyle başvuran hastalar dâhil edildi. Hastaların demografik özellikleri, başvurudaki şikayetleri, sevkli veya direkt gelişleri, olayın sebebinde travma faktörü olup olmaması, acil serviste aldıkları tanılar, eşlik eden sistem yaralanmaları, radyolojik tetkikler, hastanede izlem, hastaneye yatış, taburculuk ile ilgili durumlarını içeren bilgiler değerlendirildi. Hastaların bilgileri Yüzüncü Yıl Üniversitesi hasta kayıt ve işlem programı olan Enlil üzerinden göz acilleri ve göz travmaları tanılarını içeren ICD ( International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems, Türkçe karşılığı: Uluslararası Hastalık Sınıflaması) kodları kullanıldı. Bulgular: Sunulan çalışmada yer alan hastaların acil servise başvuran 2685 kişi dâhil edildi. Hastaların büyük çoğunluğu 20-49 yaş aralığındaydı(%77.16). %83.0'ü erkek, %97.8'i acil servise direkt başvuru biçiminde olup, %91.9'unun şikayetleri tek göz organı ile sınırlıydı. En sık göz travma mekanizması ise gözde yabancı cisim ile %52.7 oranındaydı(n:1416). Yalnızca %14.9'una acilde muayenenin yanında ek radyolojik tetkik istenip, %41,7'si kornea ve kornea dışı yabancı cisim tanısı aldı. %81,1'inin acil başvurusu, taburcu olarak sonuçlandırıldı. En sık karşılaşılan meslek grubu %43.1 oranı ile işçilerdi. Askeri personelin travma mekanizmaları içerisinde; Ağaç-Odun Travmaları, Darp, Düşme, Hayvan Travmaları, Künt Travma, Spor travmaları, Trafik kazası, Yakıcı ve Yanıcı Madde ile temas sonucu ve Yabancı cisimle oluşan yaralanmalara maruz kalmadığı görüldü. Öğrenciler Delici ve Kesici Alet ile Yaralanma, Spor aktiviteleri sırasında oluşan yaralanmalar, Düşme ve Patlayıcı Maddeyle ile oluşan yaralanmalarda en yüksek orana sahipti. Sonuç: Göz travmaları tanı ve tedavi yöntemlerinin gelişmesine rağmen görmede azalma ya da körlükle sonuçlanabilmektedir. Çalışmamızda epidemiyolojik açıdan katkıda bulunmayı, göz muayenesinin önemini, standart muayene yöntemlerinin uygulanabilirliğine dikkat çekmeyi amaçladık.