Browsing by Author "Karatay, Salih Kubilay"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Mobile Learning Supported Science Teaching Application: Electric Charges and Electric Energy(Springer, 2024) Karatay, Salih Kubilay; Bakirci, Hasan; Bulbul, SinanThe aim of this study is to examine the effect of mobile learning supported science teaching on eighth grade students' Science, Technology, Engineering and Mathematics fields and Information Technologies Self-Efficacy and to determine students' views on this process. For this purpose, a quasi-experimental design with pre-test post-test control group was used in the study. The study group consisted of a total of 45 students, 25 in the experimental group where the mobile learning supported 5E learning model was applied and 20 in the control group where the 5E learning model was applied. The applications in the experimental and control groups took place in a total of four weeks. Science, Technology, Engineering and Mathematics Career Interest Survey, Information and Communication Technologies Self-Efficacy Perception Scale and semi-structured interview form were used as data collection tools in the study. As a result of the analysis of the data obtained; it was determined that mobile-assisted science teaching had a positive effect on eighth grade students' STEM interests and self-efficacy levels. In addition, students stated that mobile-assisted science teaching increased the retention of knowledge, facilitated understanding of the lesson, and was instructive and fun. Depending on the results obtained from the research, it was suggested that mobile assisted science teaching should be used in different units of the Science course in order to see the effect of mobile assisted science teaching on different variables more clearly.Master Thesis Mobile Learning Supported Science Teaching Application: Electric Loads and Electric Energy(2022) Karatay, Salih Kubilay; Bakırcı, HasanSon dönemde mobil öğrenme araçlarının öğrenme ortamlarında önemli oranda yer aldığı söylenebilir. Özellikle COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte mobil öğrenmeye olan ihtiyaç artmıştır. Bundan dolayı mobil öğrenme destekli fen öğretiminin araştırılması literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda araştırmanın birinci amacı; mobil öğrenme destekli fen öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) alanlarına olan ilgilerine ve öz yeterlilik düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın ikinci amacı ise mobil öğrenme destekli fen öğretimi hakkında sekizinci sınıf öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Van Erciş ilçesinde bulunan bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim gören deney grubunda 25 ve kontrol grubunda 20 öğrenci olmak üzere toplam 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanları İlgi Ölçeği (FeTeMM-AİÖ), Bilişim Teknolojileri Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği (BTÖA) ve yarı yapılandırmış mülakat kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler; bağımlı t-testi, bağımsız t-testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analiz ile çözümlemiştir. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde; mobil destekli fen öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin FeTeMM ilgi alanları ve öz yeterlilik düzeyleri üzerinde olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir. Ayrıca mobil destekli fen öğretimi hakkında öğrenciler, bilginin kalıcılığını artırdığını, dersi anlamayı kolaylaştırdığını, öğretici ve eğlenceli olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak, mobil destekli fen öğretiminin farklı değişkenler üzerinde etkisini daha net olarak görebilmek için Fen Bilimleri dersinin farklı ünitelerinde kullanılması önerilmektedir. Anahtar sözcükler: fen öğretimi, mobil öğrenme, öz yeterlilik, FeTeMM.