Browsing by Author "Kipici, Kemal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Evoluation of School Principals of Elementary Schools in Terms of Teacher View About the Supervision of the Lessons(2019) Kipici, Kemal; Işık, HalilBu araştırma ile; öğretmen algı ve görüşlerine göre ortaokul müdürlerinin ders denetimlerine yönelik tutum ve davranışlarını, nicel ve nitel bulgulara dayanılarak değerlendirilmesi, çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve konu hakkında derinlemesine bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma karma yönteme göre yapılandırılmıştır. Bu bağlamda araştırmada nicel ve nitel verilerin eş zamanlı olarak toplandığı paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde tarama modeli, nitel bölümde ise, durum çalışması araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde evren, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Iğdır merkez ve ilçelerdeki tüm ortaokullarda görev yapan 747 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiş tüm il ve ilçedeki ortaokul öğretmenlerine veri toplama aracı uygulanmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde ise; amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Buna göre örnekleme alınacak katılımcılar belirlenirken; cinsiyet ve il ve ilçedeki öğretmen sayısı gibi kıstaslar dikkate alınarak aynı evren üzerinde toplam 20 öğretmen örnekleme alınmıştır. Araştırmanın nicel verileri, Fırıncıoğulları Bige (2014) tarafından geliştirilen 'Ders Denetim Öğretmen Görüşleri Ölçeği' kullanılarak ve araştırmacıdan alınan izin EK 6 ile veriler toplanmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlere ait demografik özellikleri belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Nitel veriler ise; yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan 'Öğretmen Görüşme Formu' aracılığıyla toplanmıştır. Görüşmede sorulan iki başlıklı dörder soru sırası ve tarzı önceden belirlenerek; görüşme yapılan öğretmenlere aynı temel sorular aynı sıra ile sorulmuştur. Nicel veriler, araştırma konusu ile ilgili öğretmen görüşlerinin, öğretmenlerin demografik değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla ANOVA testi, t-testi'nden ve farkın kaynağını belirlemek için Scheffe testi'nden yararlanılmıştır. Nitel veriler ise; nitel araştırma tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin okul müdürlerinin ders denetime ilişkin görüşlerinin genel olarak 'düşük düzeyde' olumlu buldukları sonucu ortaya çıkmıştır.
