Browsing by Author "Nas, Eşref"
Now showing 1 - 12 of 12
- Results Per Page
- Sort Options
Article Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi(2021) Nas, Eşref; Sak, Ramazan; Şendil, Çağla Öneren; Şahin-sak, İkbal TubaDoküman analizi, araştırma verilerinin birincil kaynağı olarak çeşitli dokümanların toplanması, gözdengeçirilmesi, sorgulanması ve analizi olarak tanımlanabilen bilimsel bir araştırma yöntemidir. Bu yöntem,alanyazında çoğunlukla diğer araştırma yöntemlerinin tamamlayıcısı olarak hizmet ederken, tek başınabir yöntem olarak da kullanılmaktadır. Sosyal bilimlerde çalışma yöntemi olarak doküman analizininkullanıldığı araştırmaların sayısında bir artış göze çarpmaktadır. Bu artışa rağmen diğer yöntemlerlekarşılaştırıldığında doküman analizinin kullanımının oldukça sınırlı olduğu söylenebilir. Dokümananalizinin bir araştırma yöntemi olarak birçok avantajı olmasına rağmen az kullanılmasınınsebeplerinden birinin bu yöntem hakkındaki bilgi yetersizliği olduğu düşünülmektedir. Bir araştırmayöntemi olarak doküman analizi hakkında daha detaylı bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle buçalışmada doküman analizinin tanımı, mantığı, aşamaları, avantajları ve dezavantajlarının ortayakonulması amaçlanmıştır. Bununla birlikte, doküman analizine ilişkin bazı yanlış çıkarımlar sözkonusudur. Buradan yola çıkarak bu çalışma kapsamında, (1) doküman analizi bir araştırma yöntemi mi,bir nitel veri toplama tekniği mi yoksa bir nitel veri analiz yöntemi mi, (2) yöntem çeşitlemesi(triangulation) ile veri çeşitlemesi aynı şey mi ve (3) doküman analizinin kullanıldığı bir araştırma biralanyazın taraması mı tartışmalarına değinilmiştir. Ayrıca, doküman analizi yönteminde geçerlik vegüvenirliği sağlamak için dokümanları yalnızca incelemek yerine, kaynağı ve oluşma biçimiyle birlikteyorumlamaya çalışmak, dokümanlardan çıkarılan sonuçları farklı kaynaklardan doğrulamak vegerektiğinde doküman analizi dışındaki yöntemleri de kullanmak ve bütün araştırma yöntemlerindeolduğu gibi doküman analizinde de araştırma standartlarına ve etiğe sıkı sıkıya bağlı kalmak gerektiğiüzerinde durulmuştur.Master Thesis The Evaluations of People With Preschool Children Regarding Their Own Structure(2024) Koçak, Abdülselam; Sak, Ramazan; Nas, EşrefBu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönem çocuğu olan ebeveynlerin kendi ebeveynlik tutumlarına ilişkin değerlendirmelerinin incelenmesidir. Bu amaç kapsamında öncelikle, ebeveynlerin sahip oldukları tutumların ebeveyn tutum ölçeğiyle belirlenmesi ve ardından ebeveynlerin kendi ebeveynlik tutumlarını nasıl değerlendirdiklerinin görüşme yoluyla ortaya koyulması hedeflenmiştir. Ayrıca ebeveynlerin ebeveynlik tutumları demografik değişkenler açısından incelenmiştir. Açıklayıcı karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Kars İli Sarıkamış İlçesinde yaşayan ve okul öncesi dönem çocuğu olan 429 ebeveyn oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Ebeveyn Tutum Ölçeği', 'Ebeveyn Görüşme Formu' ve 'Demografik Bilgi Formu' kullanılmıştır. Toplanan nicel veriler SPSS-26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler için ise içerik analizi yapılmıştır. Ebeveyn Tutum Ölçeğinden elde edilen verilere göre, çalışmaya katılan ebeveynlerin hiçbiri demokratik ebeveynlik tutumunu benimsemezken büyük çoğunluğu, otoriter tutuma sahiptir. Bunu sırasıyla, izin verici ve aşırı koruyucu ebeveynlik tutumları izlemiştir. Ebeveynlerin kendi değerlendirmelerine göre ise, çoğu ebeveyn demokratik bir tutuma sahipken, bunu sırasıyla izin verici, aşırı koruyucu ve otoriter ebeveynlik tutumlarının takip ettiği belirlenmiştir. Bu durumda ebeveynlerin, Ebeveyn Tutum Ölçeğine göre belirlenen ebeveynlik tutumlarıyla kendi değerlendirmelerine göre ortaya çıkan tutumları arasında farklılıklar olduğu görüşmüştür. Ebeveynlerin ebeveynlik tutumları, çocuğa yakınlık durumlarına, çocuğun cinsiyetine ve yaşına, annenin ve babanın yaşına, çocuk sayısına, anne ve baba eğitim durumuna göre Ebeveyn Tutum Ölçeğinin bazı alt boyutlarında anlamlı farklılık göstermiştirDoctoral Thesis Investigation of the Effects of Compassion Based Education Program on Secondary School Students' Compassion Levels and Life Satisfaction(2021) Nas, Eşref; Sak, RamazanBu araştırmada Merhamet Temelli Eğitim Programının ortaokul öğrencilerinin merhamet düzeylerine ve yaşam doyumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test, son-test ve izleme-testi kontrol ve plasebo gruplu deneysel desende gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 8.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deney grubuna Merhamet Temelli Eğitim Programı verilmiştir. Plasebo grubuyla merhamet eğitimi ile ilgili olmayan ancak öğrencilerin eğitsel-mesleki gelişimlerine katkı sağlayan çalışmalar yürütülmüştür. Kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Merhamet Ölçeği ve Çokboyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılarak elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, deney grubunun merhamet ölçeği ön-test puanları ile son-test ve izleme testi puanları arasında anlamlı bir fark olduğu, gözlenen bu farkın son-test ve izleme testi puanları lehinde olduğu belirlenmiştir. Deney grubunun merhamet ölçeği son-test puanlarının plasebo grubunun merhamet ölçeği son-test puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu ancak deney grubunun merhamet ölçeği son-test puanları ile kontrol grubunun merhamet ölçeği son-test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Deney grubunun merhamet ölçeği izleme-testi puanları ile plasebo ve kontrol gruplarının merhamet ölçeği izleme-testi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu, deney grubunun merhamet ölçeği izleme-testi puanlarının plasebo ve kontrol gruplarının merhamet ölçeği izleme-testi puanlarından yüksek olduğu görülmüştür. Deney grubunun çokboyutlu öğrenci yaşam doyumu ölçeği ön-test puanları ile son-test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu, gözlenen bu farkın son-test puanı lehinde olduğu belirlenmiştir. Ancak, deney grubundaki öğrencilerin ön-test puanları ile izleme testi puanları arasında ise anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Deney, plasebo ve kontrol gruplarının çokboyutlu öğrenci yaşam doyumu ölçeği son-test puanları arasında ve izleme testi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır.Article Merhamet Doyumu Ölçeğinin Geliştirilmesi(2021) Sak, Ramazan; Nas, EşrefMerhamet doyumu kişinin merhametli eylemlerde bulunmaktan dolayı elde ettiği memnuniyet halidir. Buçalışmanın amacı yetişkinlerin merhamet doyumlarını belirlemeye yönelik Merhamet Doyumu Ölçeği’ningeliştirilmesidir. Ölçeğin psikometrik özelliklerinin belirlenebilmesi için 504 yetişkinden veri toplanmıştır.Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda 12 madde tek bir faktör altında toplanmış ve bu tek faktörlü yapıtoplam varyansın %56,14’ünü açıklamıştır. Elde edilen bu tek faktörlü yapı doğrulayıcı faktör analizi ile testedilmiş ve elde edilen uyum değerlerinin (x² /sd= 2.563; RMSEA=.079, RMR=.027, IFI=.95, CFI=0.96,NFI=.92, RFI=.90, GFI=.92, AGFI=.88) iyi uyum gösterdikleri bulunmuştur. Merhamet Doyumu ölçeğinin içtutarlılık katsayısı .92 ve yarı güvenirlik katsayısı ise .90 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, yetişkinlerinmerhamet doyumu düzeylerini belirlemeye yönelik geliştirilen Merhamet Doyumu Ölçeği’nin geçerli vegüvenilir bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır.Article Merhamet Eğitimi ve Eğitimde Merhamet(2022) Kardaş, Ferhat; Nas, EşrefMerhamet konusu günümüzde psikoloji, eğitim, sağlık, sosyal hizmet, hukuk ve etik gibi çeşitli alanlarda yaygın şekilde araştırılan konulardan biri haline gelmiştir. Temelde bireyin başkasının acısını fark etmesi ve o acıyı dindirmek için harekete geçip eylemde bulunması olarak kavramsallaştırılan bu kavram, ruh sağlığı alanında kaygı, korku, stres, depresyon, değersizlik, öfke, kendini suçlama, aşırı özeleştiri gibi çeşitli sorunların tedavisinde de etkin şekilde kullanılan terapötik güçlerden biridir. Yapılan araştırmalarda merhametin sosyalleşmenin gelişmesinde, sosyal adaletin sağlanmasında, prososyal davranışların ve iyi oluşun artmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca merhametin zorlu duygularla başa çıkmada ve olumsuz psikolojik durumları azaltmada önemli bir işlev gördüğü ortaya konulmuştur. Merhamet kavramı bireyin hem kendisine hem diğer insanlara hem de doğaya ve diğer bütün canlılara duyduğu his olarak çok boyutlu şekilde ele alınmaktadır. Son yıllarda hem bireylerde merhameti geliştirmek hem de merhamet eğitimi yoluyla eğitim ve ruh sağlığı alanlarında olumlu sonuçlar elde etmek için çeşitli uygulamalar yapılmakta, eğitim programları geliştirilmekte ve yeni terapi modelleri ortaya atılmaktadır. Bu çalışmada merhamet konusuna artan ilgi, merhamete ilişkin çeşitli tanımlar, merhamet duymanın faydaları, merhametin gelişimi, merhamet temelli müdahale programları ve eğitim alanında merhamet konuları ele alınmıştır. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı merhametle ilgili alanyazındaki güncel araştırmalar ve ortaya konan yaklaşımlar çerçevesinde merhamet eğitimi ve eğitimde merhamet konularını çeşitli boyutlarıyla ele almak ve eğitimcilere, ebeveynlere, araştırmacılara ve uygulayıcılara bazı öneriler sunmaktır.Article Merhamet Korkusu Ölçeği’nin Geliştirilmesi(2021) Sak, Ramazan; Nas, EşrefMerhamet, bir başkasının acısına tanık olurken ortaya çıkan ve ardından yardım etme arzusunu tetikleyen\rbir duygu olarak tanımlanmaktadır. Merhamet, insan hayatını etkileyen önemli özelliklerden biridir ve\rkişisel, kişilerarası ve sosyal barışın önemli bir bileşeni olarak görülmektedir. Ancak, bazı insanlar hem\rkendilerine hem de diğer insanlara karşı merhametli davranmakta güçlük çekebilmektedirler. Bu duruma\rmerhamet korkusu denilmektedir. Bu çalışmanın amacı yetişkinlerin merhamet korkularını belirlemeye\ryönelik Merhamet Korkusu Ölçeği’nin geliştirilmesidir. Ölçeğin psikometrik özelliklerinin\rbelirlenebilmesi için 556 yetişkinden veri toplanmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda 20\rmadde iki faktör (Başkalarına Merhamet Korkusu ve Kendine Merhamet Korkusu) altında toplanmış ve\riki faktörlü yapı toplam varyansın %60,19’unu açıklamıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ortaya\rçıkan iki faktörlü yapı doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiş ve elde edilen uyum değerlerinin (2/sd=\r1.912; RMSEA=.057, RMR=.032, IFI=.96, CFI=.96, NFI=.92, RFI=.91, GFI=.90, AGFI=.87,\rSRMR=.045) iyi uyum gösterdikleri bulunmuştur. Merhamet Korkusu Ölçeği’nin yarı güvenirlik\rkatsayısı .835 ve iç tutarlılık katsayısı ise .945 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, yetişkinlerin merhamet\rkorkularını belirlemeye yönelik geliştirilen Merhamet Korkusu Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme\raracı olduğu belirlenmiştir.Article Merhamet ve Merhamet Odaklı Terapi(2020) Sak, Ramazan; Nas, EşrefMerhamet duygusu, pozitif psikolojinin üzerinde durduğu olumlu duygulardan biridir. Merhamet kavramı pozitif psikoloji bağlamında ele alındığında, merhametin mutluluk ve gelişmiş sosyal ilişkiler gibi olumlu durumlarla ilişkili olabileceği söylenebilir. Ayrıca merhametin kaygı, korku ve öfke gibi birtakım olumsuz duygulara karşı koruyucu olabileceği belirtilmektedir. Diğer bir ifadeyle, merhamet duygusunun kişilerarası ilişkilerde önemli ve etkili olduğu ve başkaları için de fayda sağladığı söylenebilir. Bu çalışmada, merhamet kavramının pozitif psikolojideki yeri, merhametin kavramsal anlamı ve benzer kavramlarla ilişkisi ele alınmıştır. Bununla birlikte, merhamet yorgunluğu, merhamet korkusu, öz-merhamet konuları ele alınmış ve merhametle ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Ayrıca merhamet temelli müdahalelerden biri olan Merhamet Odaklı Terapi hakkında bilgi verilmiş ve Merhamet Odaklı Terapinin yer aldığı araştırmalara değinilmiştir. Son olarak, ilgili alanyazın bağlamında merhamet ve Merhamet Odaklı Terapi hakkında genel bir değerlendirme yapılmıştır.Article Öğretmen, Hemşire ve Polislerin Merhamet Düzeylerinin Karşılaştırılması(2023) Nas, Eşref; Sak, RamazanMerhamet acı çeken ya da sıkıntı yaşayan kişilere karşı hissedilen bir duygu olarak tanımlanmaktadır. Merhamet aynı zamanda başkasının acılarını, zorluklarını ve sıkıntılarını azaltmak için eyleme geçmekle açıklanmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin, hemşirelerin ve polislerin merhamet düzeylerinin mesleklerine ve çeşitli demografik özelliklerine göre karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi 124 öğretmen, 112 hemşire ve 94 polis memuru olmak üzere insanlarla çalışan 330 profesyonelden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve Yetişkin Merhamet Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veri analizinde, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Ayrıca veri analizi sürecinde ölçeğin dört alt boyutu (bilişsel merhamet, duygusal merhamet, davranışsal merhamet ve motivasyonel merhamet) dikkate alınmıştır. Analizler sonucunda, katılımcıların aylık gelirlerine ve yaşadıkları yerleşim yerine göre merhamet puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Medeni durum değişkenine göre, evli katılımcıların bilişsel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Benzer şekilde, 42 ve üstü yaştaki katılımcıların bilişsel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre, erkek katılımcıların bilişsel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının kadınların puan ortalamasından daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Bununla birlikte polislerin davranışsal ve motivasyonel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının hemşirelerin puan ortalamasından yüksek olduğu bulunmuştur. Son olarak polislerin merhamet ölçeği toplamından aldıkları ortalamaların hemşirelerin puan ortalamasından yüksek olduğu tespit edilmiştir.Article Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında ve İlkokul Kademesinde Görev Yapan Rehber Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişliklerinin Karşılaştırılması(2017) Şahin-sak, İkbal Tuba; Nas, Eşref; Sak, RamazanBu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında ve ilkokul kademesinde görev yapan rehber öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin karşılaştırılmasıdır. Tarama modelinde planlanan bu çalışmanın katılımcılarını, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 72 ve ilkokul kademesinde görev yapan 143 rehber öğretmen olmak üzere toplamda 215 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılmıştır. Veriler, bağımsız örneklemler için t testi ve bağımsız gruplar için iki yönlü ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, rehber öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin hizmet verdikleri eğitim kademesine (okul öncesiilkokul) göre Duygusal Tükenme alt ölçeğinde anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenirken, Duyarsızlaşma ve Kişisel Başarı alt ölçeklerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Diğer bir ifadeyle, ilkokullarda görev yapan rehber öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri Duygusal Tükenme alt ölçeğinde okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan rehber öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinden daha yüksektir. Bununla birlikte, cinsiyet, yaş ve medeni durum değişkenlerinin rehber öğretmenlerin Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma ve Kişisel Başarı alt ölçeklerine ilişkin tükenmişlik düzeyleri üzerindeki etkisinin anlamsız olduğu bulunmuştur. Rehber öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinde cinsiyetleri, yaşları, medeni durumları ve hizmet verdikleri eğitim kademesinin (okul öncesi-ilkokul) ortak etkisine bağlı olarak ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştırArticle Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin Merhamet Düzeyleri İle Yaşam Doyumlarının İncelenmesi(2022) Sak, Ramazan; Nas, Eşref; Şahin-sak, İkbal TubaBu çalışmanın amacı ortaokul son sınıf öğrencilerinin merhamet düzeyleri ile yaşam doyumlarının incelenmesidir. Tarama modelindeki bu çalışmanın örneklemini, Diyarbakır ilinde ortaokul son sınıfta okuyan 175 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Merhamet Ölçeği ve Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın veri analizinde, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak bağımsız örneklemler için t-testi ve Pearson korelasyonu gibi parametrik testler yapılmıştır. Çalışmanın sonunda, ortaokul son sınıf öğrencilerinin merhamet ve yaşam doyum düzeylerinin orta seviyede fakat yüksek düzeye yakın olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin merhamet düzeyleri anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeğinde ise, aile, arkadaş ve okul alt boyutlarında cinsiyet faktörünün etkili olmadığı ancak benlik, çevre alt boyutlarında ve ölçeğin genel toplamında erkeklerin yaşam doyum ortalamalarının kızların yaşam doyum ortalamalarından daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca ortaokul son sınıf öğrencilerinin merhamet düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Article Pozitif Psikolojide Güncel Bir Kavram: Merhamet Doyumu(2021) Nas, EşrefMerhamet, bireyin kendi yaşadığı ya da başkasının çektiği acıların ve zorlukların farkında olup bu acıları ve zorlukları hafifletmek amacıyla eyleme geçmesidir. Son yıllarda merhametin eğitim ve sağlık alanlarının yanı sıra pozitif psikoloji alanında da incelendiği görülmektedir. Merhametle ilgili alanyazında ele alınan kavramlardan biri de merhamet doyumudur. Merhamet doyumu, kişinin başkasına veya diğer bir canlıya yardım ederken, onunla ilgilenirken veya ona bakım sunarken elde ettiği olumlu duyguların tümüdür. Bu derleme çalışmasında merhamet doyumu kavramının Türkçe alanyazına dahil edilmesi ve merhamet doyumuna ilişkin farkındalık kazandırılması amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde yurt dışı alanyazın taranmış ve çeşitli araştırmalar incelenmiştir. Bu araştırmalara dayalı olarak, merhamet doyumunun tanımı yapılmıştır. Merhamet doyumunun kişiden kişiye değişebileceği ve zaman zaman insanların merhamet doyumlarının azalabileceği belirtilmiştir. Merhamet doyumunun faydalarından ve merhamet doyumu yüksek olan kişilerin özelliklerinden bahsedilmiştir. Ayrıca merhamet doyumunun artırılabilmesi için önerilen uygulamalara değinilmiştir. Merhamet doyumunun kavramsal modeli sunulmuş ve merhamet doyumunun ölçülmesine yönelik yapılan ölçek çalışmalarına yer verilmiştir. Sonuç kısmında ise çalışmanın genel hatları özetlenmiş ve merhamet doyumu ile ilgili birtakım öneriler sunulmuştur.Article Yetişkin Merhamet Ölçeğinin Geliştirilmesi(2022) Sak, Ramazan; Nas, EşrefTürkçe alanyazında, başka bir dilden Türkçeye uyarlanmış, yetişkinlerin merhamet düzeylerini ölçmeye yarayan bazı ölçekler bulunmakla birlikte, Türkiye’de geliştirilmiş ve bu amaca hizmet eden herhangi bir ölçme aracına rastlanmamıştır. Bu eksiklik göz önünde bulundurulduğunda yetişkinlerin merhamet düzeylerini saptayabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesinin önemli ve gerekli olduğu görülmüştür. Bu bağlamda, bu çalışmada kültüre uygun ve orijinal bir Yetişkin Merhamet Ölçeği’nin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 18 yaş üstü 808 yetişkin oluşturmuştur. Yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi sonucunda 20 maddenin dört faktör (Davranışsal Merhamet, Duygusal Merhamet, Bilişsel Merhamet, Motivasyonel Merhamet) altında toplandığı ve bu dört alt boyutlu yapının toplam varyansın %64.95’ini açıkladığı anlaşılmıştır. Ayrıca dört faktörlü yapının Doğrulayıcı Faktör Analiziyle test edilmesi sonucunda saptanan uyum değerlerinin (2/sd= 2.291; RMSEA=.057, RMR=.024, IFI=.95, CFI=.95, NFI=.92, RFI=.90, GFI=.91, AGFI=.89, SRMR=.060) iyi uyum gösterdikleri görülmüştür. Geliştirilen ölçeğin iç tutarlılık katsayısı alt boyutlarda; Davranışsal Merhamet için .90, Duygusal Merhamet için .83, Bilişsel Merhamet için .81, ve Motivasyonel Merhamet için .85 olarak hesaplanmış olup, ölçeğin toplamı için .92 olarak belirlenmiştir. Sonuç itibariyle, yetişkin bireylerin merhamet düzeylerini belirlemek amacıyla geliştirilen Yetişkin Merhamet Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.