1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Tekin, Feleknas"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Matematik Dersi Öğretim Programlarıyla İlgili Yazılmış Tez Çalışmalarının İncelenmesi (2000-2023)
    (2025) Tekin, Feleknas; Akbaş, Elif Ertem
    Bu araştırmada amaç Türkiye'deki matematik öğretim programlarına yönelik doktora ve yüksek lisans düzeyinde yapılan lisansüstü çalışmaların farklı değişkenler ışığında incelenmesi ve kapsamlı bir değerlendirme yapılmasıdır. Araştırma, matematik öğretim programlarının mevcut durumu hakkında önemli bir perspektif sunmayı hedeflerken, mevcut tez çalışmalarındaki eğilimleri belirleyerek program geliştirme alanındaki gelecekteki araştırmalara katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, 2000-2023 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi üzerinden ulaşılabilen toplamda 113 lisansüstü çalışma incelenmiştir. 14 doktora tez çalışması ve 99 yüksek lisans tez çalışması olacak şekilde toplam 113 tez detaylı bir inceleme sürecine tabi tutulmuştur. Tezlerin içerikleri, belirlenen kriterler doğrultusunda incelenmiş ve elde edilen bulgular, Microsoft Excel yazılımı kullanılarak tablo formatında düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sürecinde veri toplama ve analiz aşamalarında doküman incelemesi kullanılmış olup; toplanan veriler betimsel analiz tekniğiyle sistematik bir şekilde değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, en fazla tez çalışmasının 2019 ve 2022 yıllarında tamamlandığını göstermektedir. İncelenen tezlerin büyük kısmının yüksek lisans seviyesinde olduğu, doktora tezlerinin daha az sayıda olduğu belirlenmiştir. İncelenen tezlerin çoğunlukla Marmara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nde gerçekleştirildiği görülmüştür. Ayrıca, analiz edilen tezlerde nitel araştırma yaklaşımı ve tarama modelinin sıkça kullanılmış olduğu görülmüştür. Veri toplama araçları olarak çoğunlukla mülakatlar, görüşme formları ve anketlerin seçildiği belirlenmiştir. Her bir tezin amaçları ve sonuçları özetlenerek tablo formatında sunulmuş ve bu tablolar genel bulgularla ilişkilendirilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi süreçlerine yönelik önemli öneriler sunmaktadır. Ayrıca, gelecekte yapılacak araştırmalar için yeni çalışma alanları ve metodolojik yaklaşımlar üzerine de fikirler ortaya koymaktadır. Anahtar Sözcükler: matematik öğretim programları, lisansüstü tezler, program değerlendirme, doküman incelemesi.