Browsing by Author "Topsakal, Cem"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Article Genel ve Mesleki-teknik Lise Öğrencilerinin Örgütsel Kültür Algıları: Kosova Örneği(2009) İpek, Cemalettin; Topsakal, CemBu araştırma, Kosova’da Türkçe eğitim yapılan ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, okullarında algılamış oldukları örgütsel kültür eğilimlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin örgütsel kültür eğilimleri güç kültürü, rol kültürü, başarı kültürü ve destek kültürü olmak üzere toplam dört boyutta betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada şu temel sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarda en çok güç kültürü eğilimi algıladıkları görülmüştür. Öğrencilerin örgütsel kültür algıları arasında cinsiyetlerine bağlı olarak istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin örgütsel kültür algılarının öğrenim gördükleri okul türüne bağlı olarak tüm örgütsel kültür boyutlarında; bulundukları sınıf düzeyine bağlı olarak ise destek kültürü ve başarı kültürü boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür.Article Knowledge Level of Pre-Service Teachers in the Faculty of Education About Student Rights(Edam, 2012) Topsakal, CemAs regards this study. it was aimed to determine the knowledge level of pre-service teachers in YYU faculty of education about student rights. The population of the study consisted of 3538 undergraduates in 2018-2011 academic year of YYU. By stratified and multi-phase sampling, 538 students from all departments and grades were randomly selected. As a data collection tool, "Student Rights Knowledge Survey" which was developed the researcher, was used. The data were analysed by using SPSS statistical package. The survey was examined in terms of factorial structure and model appropriateness. through exploratory and confirmatory factor analysis As a result, it was found out that the rights' knowledge of prospective teachers studying at faculty or education was over the level. Another finding showed that they were Knowledgeable enough about educational rights, registration rights, exemption and seeking justice, average about social, rights and course selection. According to another finding, female students were more knowledgeable about seeking justice, educational rights and exemption rights, FAPT students :had more knowledge about seeking justice rights than science students. and science students had less knowledge about educational rights than FAPT students and social students it was also seen that junior students had less knowledge about social rights than senior students, freshman students had less knowledge about registration rights than senior students, and freshman students had also Less knowledge about course selection rights than junior and senior students. The current research was ended by results and discussion.Article The Level of Ability To Adopt and Apply Organizational Democracy To Primary Schools According To Perceptions of Teachers and Administrators(Edam, 2011) Seker, Gunes; Topsakal, CemIn this study, the level of ability to adopt and apply organizational democracy by teachers and administrators in primary schools are examined. The primary schools in Van have been classified in terms of sub, mid and upper socio-economic levels and 486 teachers and 71 administrators who work at the public primary schools which are randomly chosen have been taken to the sample. In this study, the "Organizational Democracy Scale" which was prepared by Seker was used as data collection tool. The data were interpreted by using SPSS software. Non-parametric tests were applied due to the non-normal distribution according to the Kolmogoroy Sminoy Test which has been examined over total score. In variables consisting two categories Mann Whitney-U test, in variables consisting more than two categories Kuruskal test and for determination of differences between variables, Mann Whitney-U test was used. As a result of study, it has been concluded that managers and teachers in primary schools have adopted organizational democracy but have reasonable view about practicability of organizational democracy.Master Thesis Primary Duties of Inspectors of the Problems Encountered (Kahramanmaraş Province Example)(2010) Erdem, Hasan Basri; Topsakal, CemBu araştırma; ilköğretim müfettişlerinin görevlerini yaparken karşılaşmış olduğu sorunların saptanması, analiz edilmesi ve çözüm önerilerinin getirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma nitel araştırma niteliğinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kahramanmaraş ilinde görevli 56 ilköğretim müfettişi ve yetkili kılınan müfettiş yardımcısı oluşturmaktadır. Evrenden, bir ilköğretim müfettişleri başkan yardımcısı, on iki ilköğretim müfettişi ve iki yetkili kılınmış ilköğretim müfettiş yardımcısı çalışma grubu olarak belirlenmiştir.Bu araştırmada veriler; ilköğretim müfettişlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla edinilmiştir. Yüz yüze görüşme ile toplanan veriler; notlar alınarak düz yazıya geçirilmiş, kodlanarak numaralandırılmış, betimsel istatistik yapılmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir.Araştırmada ilköğretim müfettişleri görevlerini yerine getirirken karşılaştıkları sorun olarak en çok, süre yetersizliği ve ulaşım zorluğu olarak göstermişlerdir. Bunlarla birlikte; soruşturmalara müdahale edilmesi, rehberlik çalışmalarında öğretmenlerin isteksiz olması, teftişi yapılan yöneticilerin yetersiz olması, teftişe ve müfettişlere olumsuz tutumların bulunması, özel öğretim kurumları mevzuatının farklı olması, araştırma görevine yeterince önemin verilmemesi ve görev alanları dışında angarya görevlerin verilmesi ilköğretim müfettişlerinin görevlerin yerine getirirken sık karşılaştıkları sorunlar olarak görülmektedir.Anahtar Kelimeler:İlköğretim müfettişi, görev, sorunMaster Thesis The Level of Ability To Adopt and Apply Organizational Democracy To Primary Schools According To Perceptions of Teachers and Administrators(2010) Şeker, Güneş; Topsakal, CemÖrgütsel demokrasi üstlerin astlarıyla yönetsel gücü paylaşmaları; önemli konularda iş görenlerin karara katılmalarını ve iş görenlerin görevlerini etkili yapabilmeleri için yetkilendirilmelerini kapsamaktadır. Bu nedenle yapılan çalışmada yerelleşme, yetki devri ve karara katılım kavramları ele alınmıştır.Yapılan araştırma, eğitim kurumlarımız olan okullarda demokratik bir sistemin oluşması, okullardaki eksiklerin görülmesi ve eğitim sisteminde yapılmak istenen yeniden yapılandırma çalışmalarına yol göstermesi açısından önemlidir.Genel tarama modelindeki araştırmanın hedef evrenini, Van ili belediye sınırları içindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde Van'da bulunan ilköğretim okulları belirlenmiş, bunlar arasından tesadüfi olarak seçilen alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim okullarında çalışan 486 öğretmen ve 71 okul yöneticisine ölçekler uygulanmıştır. Okulların bu şekilde resmi bir sınıflaması olmamakla birlikte, böyle bir sınıflama Van ilinde görev yapan ilköğretim müfettişleri, okul müdürleri ve öğretmenlerden oluşan bir uzman ekipten gerekli görüşler alınarak belirlenmiştir.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Araştırmada Şeker (2010) tarafından geliştirilen ?Örgütsel Demokrasi Ölçeği? kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı kullanılarak yorumlanmıştır. Gözenekler arası farkın fazla olmasından dolayı parametrik olmayan testler uygulanmıştır. İki kategoriden oluşan değişkenlerde ?Mann Whitney-U? ikiden fazla kategorili değişkenlerde ?Kuruskal Wallis-H? testi ve değişkenler arasındaki farkın belirlenmesinde ?Mann Whitney-U? testi kullanılmıştır.Bu araştırma sonucunda, yönetici ve öğretmenlerin örgütsel demokrasi konusunda olumlu düşüncelere sahip oldukları fakat uygulanabilmesi konusunda olumlu veya olumsuz bir düşünceye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin görüşleri göreve ve alana göre farklılaşmaktadır. Örgütsel demokrasinin uygulanabilirliğinde ise farklılıklara rastlanmamıştır. Örgütsel demokrasinin alt boyutları olan yerelleşme, yetki devri ve karara katılım boyutlarında farklılıklar görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Demokrasi, Örgütsel Demokrasi, Yerelleşme, Yetki Devri, Karara Katılım, Yerinden Yönetim.Article Yönetici ve Öğretmen Algılarına Göre İlköğretim Okullarında Örgütsel Demokrasinin Benimsenme ve Uygulanabilme Düzeyi(2011) Topsakal, Cem; Şeker, GüneşBu araştırmada, ilköğretim okullarında çalışan yöneticiler ve öğretmenler tarafından örgütsel demokrasinin ne düzeyde benimsendiğini ve uygulanabilir bulunduğu incelenmiştir. Araştırmada Van ilindeki ilköğretim okulları alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeylerine göre sınıflandırılmış ve bunlar arasından tesadüfî olarak seçilen okullarda görev yapan 486 öğretmen ve 71 okul yö-neticisi örnekleme alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı Şeker tarafından geliştirilen “Örgütsel Demokrasi Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS istatistik yazılımı kullanılarak yorumlanmıştır. Toplam puanlar üzerinden yapılan Kolmogorov Smirnov testine göre dağılımın normal olmamasından dolayı parametrik olmayan testler uygulanmıştır. İki kategoriden oluşan değişken- lerde “Mann Whitney-U” ikiden fazla kategorili değişkenlerde ise “Kuruskal” testi ve değişkenler arasındaki farkın belirlenmesinde “Mann Whitney-U” testi kullanılmıştır. Araştırmada, yönetici ve öğretmenlerin ilköğretim okullarında örgütsel demokrasiyi benimsedikleri fakat uygulanabilirliği konusunda orta derecede bir görüşe sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
