Browsing by Author "Uygar, Nazmi"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Perceptions of Class Teachers' Self-Efficiency and Motivation Levels(2023) Uygar, Nazmi; Işık, HalilBu araştırma; sınıf öğretmenlerinin özyeterlik algıları ve motivasyon düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Van ili merkez ilçelerinde (Tuşba, İpekyolu ve Edremit) görev yapan kadrolu sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin özyeterlik algılarını ölçmek için Köse (2007) tarafından geliştirilen ''Öğretmen Özyeterlik Algısı Ölçeği'' ve sınıf öğretmenlerinin motivasyon düzeylerini ölçmek için ise Öztürk ve Uzunkol (2013) tarafından geliştirilen ''İlkokul Öğretmeni Motivasyon Ölçeği '' kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının uygulanması sonucunda değerlendirmeye alınan veriler uygun istatistiksel yöntemler ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde normallik testi, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi Anova, Tukey ve korelasyon testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, sınıf öğretmenlerinin özyeterlik algılarının cinsiyet, medeni durum ve kıdem yılı değişkenlerine göre farklılaşmadığı fakat yaş değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin cinsiyet, yaş ve kıdem yılı değişkenlerine göre farklılaştığı fakat medeni durum ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Motivasyon ölçeğinin meslekten kaçınma alt boyutunda, kıdem yılı 1-5 yıl arası olan öğretmenlerin kıdem yılı 11-15 yıl arası olan öğretmenlere göre, motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen özyeterlik algılarıyla motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson correlation analizi yapılmıştır. Bu sonuca göre, değişkenler arasındaki ilişkinin pozitif (olumlu) olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen özyeterlik alt boyutları ile motivasyon alt boyutları arasındaki yordama düzeyini belirlemek amacıyla basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara dayanarak sınıf öğretmenlerinin özyeterlik algısı değişkeninin öğretmen motivasyon değişkenini yordadığı tespit edilmiştir.