Browsing by Author "Vatansever, Mehmet"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Investigation of Problem Solving Skills and Attention Levels of Secondary Scholl Students Who Playing Dart and Bocce and Don't Sport(2023) Vatansever, Mehmet; Özkan, ZekiyeBu çalışmada dart ve bocce sporlarını yapan ve yapmayan bireylerin problem çözme becerilerinin ve dikkat düzeylerinin farklı değişkenlere göre araştırılması hedeflenmiştir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmaya 248 dart ve bocce sporcusu, 252 dart ve bocce sporunu yapmayan olmak üzere toplam 500 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE), Bourdon Dikkat Testi ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. SPSS paket programı kullanılarak verilerin çözümlemesi yapılmıştır. Kolmogorov-Simirnov testi istatiksel analizde ölçümler değerlendirilmiş ve bunun sonucunda verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Non parammetrik testlerde 2 grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U testi, 2 gruptan daha fazla olan analizlerde Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Bu çalışmada anlamlılık seviyesi p˂0,05 olarak belirlenmiştir. Bu bulgular neticesinde, dart ve bocce sporlarını yapan ortaokul öğrencilerinin problem çözme toplam, öz denetim ve kaçınma puanlarında anlamlılık saptanmıştır (p<0,05). Problem çözme becerisinde güven boyutunda anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Dart ve bocce sporlarını yapan öğrencilerin dikkat puanlarında yapmayanlara göre anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,05). Spor yapan ve yapmayan kız öğrencilerde problem çözme toplam ve alt boyutları ile dikkat puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Spor yapan erkek öğrencilerinde ise dikkat puanlarında, problem çözme toplam ve öz denetim puanlarında anlamlı farklılık görülmüştür (p<0,05). Problem çözme becerisinde güven ve kaçınma boyutlarında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p>0,05). Genel katılıma bağlı olarak kitap okuma durumuna göre problem çözme toplam, problem çözme becerisinde güven, öz denetim ve kaçınma puanlarında anlamlılık tespit edilmiştir(p<0,05). Sonuçlar kitap okuyanlar lehine bulunmuştur. Kitap okuma durumuna göre ortaokul öğrencilerinin dikkat puanlarında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p>0,05). Sonuç olarak dart ve bocce sporcusu öğrencilerin, dikkat düzeyleri ve problem çözme becerileri olumlu yönde etkilenmiştir.