Browsing by Author "Yavuz, Buse"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Examination on Ideas of Preschool Teachers About Etwinnning Platform(2023) Yavuz, Buse; Kardeş, ServeteTwinning, Avrupa'daki okulların ortak projeler sayesinde etkileşim kurdukları çevrimiçi bir platformdur. eTwinning platformu Avrupa komisyonu tarafından 2005 yılında kurulmasından 4 yıl sonra 2009 yılında Türkiye de dahil olmuştur. Türkiye platforma üye öğretmen sayısı ve yapılan projeler bakımından oldukça etkin durumdadır. Bu çalışmanın amacı da öğretmenler tarafından tercih edilen eTwinning platformu hakkında okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da görev yapan 19 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubuna katılacak öğretmenler ölçüt örneklem yöntemi ve kartopu yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma için oluşturulan ölçütler öğretmenlerin en az bir yıldır eTwinning platformuna üye olması, en az bir projeye katılması ve en az bir Ulusal Kalite etiketi almış olmasıdır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme sorularındaki beş soru demografik bilgi sorusuyken sekiz soru da araştırmaya yönelik sorulardır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tercih edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Veriler kodlara ayrılmış daha sonra temalar altında bir araya getirilerek tablolaştırılmıştır. Oluşturulan tablolar ile bulgular kısmına elde edilen veriler aktarılmıştır. Bulgular eTwinning platformunun çocuklara ve öğretmenlere olumlu yönde etkileri olduğunu ortaya koymaktadır. eTwinning'in öğretmenlerin teknolojik alanda gelişimlerini sağladıkları web 2.0 araçları kullanmayı ve güvenli internet kullanmayı öğrendikleri sonucuna ulaşılmıştır. Hem öğretmenlerin hem de çocukların eTwinning projeleri sayesinde farklı kültürleri tanıma fırsatı buldukları belirtilmiştir. eTwinning platformunun çocukların en çok sosyal gelişimlerine katkısının olduğu çocukların kendilerini ifade etme becerilerinin geliştiği, iş birliği ve grup çalışmasına yakınlıklarının arttığı, özgüvenlerinin geliştiği, sorumluluk alma bilincinin desteklendiği, özgün ve yaratıcı olmalarını sağladığı ve toplumsal konulara karşı farkındalık geliştirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçların benzer çalışmalarla da desteklendiği belirtilmiştir. eTwinning platformu okul öncesi öğretmenlerini ve okul öncesi dönem çocuklarını çeşitli yönlerden desteklendiği için daha fazla öğretmen tarafından kullanılması önerilmektedir. eTwinning projelerine dahil olmayan öğretmenlerin nedenleri tespit edilerek platformun kullanılabilirliğinin desteklenebileceği belirtilmiştir.Article Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşleri(2023) Yavuz, Buse; Durmaz, Ayşe Nur; Kardeş, ServetGünümüzde pandemi ile birlikte uzaktan eğitim süreçleri önem kazanmaya başladı. Uzaktan eğitimin başarılı ve etkin olabilmesi için öğretmenlerin teknolojiye ilişkin inançları ve teknoloji kullanma becerileri oldukça önemlidir. Bu yüzden bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerine başvurulmuştur. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 50 okul öncesi eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için içerik analizine başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin teknolojiyi kişisel ve mesleki amaçlarla kullandıkları, uzaktan eğitim sürecinin olumlu ve olumsuz yanlarından söz ettikleri görülmüştür.