Öz Şefkat Programının Ergenlerde Öz Şefkat, Öznel İyi Oluş ve Yaşamın Anlamı Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.author Kardaş, Ferhat
dc.contributor.author Utkan, Rufeyde
dc.date.accessioned 2025-09-30T16:42:37Z
dc.date.available 2025-09-30T16:42:37Z
dc.date.issued 2025
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Öz Şefkat temelli psiko-eğitim grup müdahale çalışmasının lise öğrencilerinin öz-şefkat, iyi oluş, yaşamın anlamı üzerinde bir artışa neden olup olmadığını incelemektir. Deneysel desenli bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye'nin Van ilindeki 28 lise öğrencisi oluşturmaktadır; bu öğrencilerin 14'ü, deney grubunu, 14'ü kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın amaçlarına uygun olarak, deney grubuna öntest, sontest ve izleme testleri uygulanırken, diğer gruba öntest-sontest uygulanmıştır. Veriler, Öz-Şefkat Ölçeği Kısa Formu, Ergenler için Öznel İyi Oluş Ölçeği, Ergenler için Yaşamda Anlam Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri bağımlı ve bağımsız örneklemler için t-testi, tekrarlı ölçümler için iki yönlü ANOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir. Öz- şefkat, iyi oluş ve yaşamın anlamı ön test sonuçlarının deney-kontrol grupları açısından anlamlı bir farklılık göstermediği görülüştür. Uygulama sonrasında, deney ve kontrol gruplarının öz-şefkat ve iyi oluş sontest puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı bir artış gösterdiği bulunmuştur. Yaşamın anlamı ile ilgili olarak, deney ve kontrol grubundaki katılımcıların sontest puan ortalamaları artmasına rağmen, istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma gözlenmemiştir. Deney grubunun öz-şefkat ve iyi oluş boyutlarında sontest ve izleme testi sonuçları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmazken, yaşamda anlam boyutunda sontest ve izleme testi puanları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Bulgular çeşitli boyutlarda tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.33711/yyuefd.1580277
dc.identifier.endpage 445 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 423 en_US
dc.identifier.trdizinid 1331626
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33711/yyuefd.1580277
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1331626/the-impact-of-self-compassion-program-on-self-compassion-subjective-well-being-and-meaning-of-life-among-adolescents
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28690
dc.identifier.volume 22 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öz Şefkat Programının Ergenlerde Öz Şefkat, Öznel İyi Oluş ve Yaşamın Anlamı Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files