A Study on Teaching Approaches Used in Violin Education and Material in Turkish Music State Conservatories

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmada, TMDK'de keman eğitiminde kullanılan öğretim yaklaşımları ve materyallerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın giriş kısmında Türk müziği keman eğitiminin usta-çırak ilişkisi ile sürdürüldüğü bir yaklaşım görülmektedir. Bundan dolayı Türk müziği keman eğitiminde metodik bir sistemin olmadığı ile ilgili bilgiler verilmiştir. Çalışmanın sonraki aşamasında problem durumundan yola çıkarak alt problemler belirlenmiştir. Bu alt problemlerde TMDK'lerdeki öğretim elemanlarının keman öğretimindeki yaklaşımları ve kullanılan materyaller ile ilgili 19 adet yarı yapılandırılmış görüşme sorusu bulunmaktadır. Bu görüşme soruları; Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk musikisi Devlet Konservatuvarı, Ege Üniversitesi Türk Musiki Devlet Konservatuvarı, Gaziantep Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Sakarya Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarındaki 8 öğretim elemanına uygulanmıştır. Çalışmanın I. Bölümünde Türk müziği keman öğretim yaklaşımları ve materyallerin kavramsal çerçevesi kapsamında Türk müziğinde çalgı eğitimi, Osmanlı dönemindeki bazı önemli keman icracıları ve Türk Müziği Devlet Konservatuvarları ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın II. bölümünde; yarı yapılandırılmış görüşme sorularının uygulandığı Türk Müziği Devlet Konservatuvarındaki 8 öğretim elemanından alınan cevaplar ışığında keman eğitiminde kullandıkları yaklaşımları ve materyaller belirlenmiştir. Görüşmede elde edilen veriler nitel araştırma yöntemi kapsamında betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırmanın sonunda, TMDK'de öğretim elemanlarının öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsedikleri ve keman eğitiminde kullanılan materyalleri öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyine göre belirledikleri sonucuna ulaşılmıştır. TMDK'deki uygulanan keman öğretim programlarındaki yaklaşımdan yola çıkarak, başlangıç keman eğitiminin Batı müziği kaynaklardan olduğu ve daha sonra Türk müziğine geçiş yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. TMDK'deki öğretim elemanlarının keman eğitiminde kullandıkları öğretim yaklaşımları ve materyallerle keman eğitimini daha sistematik bir şekilde usta-çırak ilişkisinden öğrenci-öğretmen ilişkisine dönüştürdüğü sonucuna varılmıştır.
In this study, it is intended to determine the teaching approaches and materials used in violin education in TMSC. In the introduction part of the study, an approach in which violin education is carried out with a master-apprentice relationship is seen. Therefore, the information is given that there is no methodical system in Turkish music violin education. In the next stage of the study, subproblems are determined based on the problem situation. In these sub-problems, there are 19 semi-structured interview questions about the approaches of instructors in teaching violin and the materials used in TMSC. These interview questions have been applied to 8 instructors from Yıldırım Beyazıt University Turkish Music State Conservatory, Ege University Turkish Music State Conservatory, Gaziantep University Turkish Music State Conservatory, Van Yüzüncü Yıl University Turkish Music State Conservatory, Hacı Bayram Veli University Turkish Music State Conservatory, Sakarya University Turkish Music State Conservatory. In the second part of the study; within the scope of the conceptual framework of Turkish music violin teaching approaches and materials, a literature review on instrument training in Turkish music, some important violin performers in the Ottoman period and Turkish Music State Conservatories is conducted. In the third part of the study; in the light of the answers received from 8 instructors at the Turkish Music State Conservatories where semi-structured interview questions have been applied, their approaches and materials in violin education are determined. At the end of the research, it is concluded that the lecturers in TMSC adopt a student-centered approach and determine the materials used in violin education according to the readiness level of the students. Based on the approach in the violin teaching programs applied in the TMSC. It is also concluded that the initial violin education is from Western music sources and later they switch to Turkish music. Finally, it is determined that the instructors in TMSC transform violin education more systematically from the master-apprentice relationship to the student-teacher relationship with the teaching approaches and materials they use in violin education.

Description

Keywords

Müzik, Keman, Konservatuvar, Müzik eğitimi, Müzik öğretimi, Türk müziği, Çalgı eğitimi, Öğretim araçları, Öğretim yöntemleri, Music, Violin, Conservatory, Music education, Music learning, Turkish music, Instrumental education, Teaching aids, Teaching methods

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

107

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™