The Relationship Between Informal Relations at Secondary Schools and Leadership Styles of Secondary Schools Pricipals

dc.contributor.advisor Memduhoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.author Saylık, Ahmet
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:38:33Z
dc.date.available 2025-06-30T15:38:33Z
dc.date.issued 2012
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı
dc.description.abstract formel örgütler olan okullar, yapı ve işleyiş bakımından informel iletişim ve ilişkilerin yoğun olarak yaşandığı örgütlerin başında gelir. dolayısıyla okul müdürleri daha çok informel ilişkilerin yaşandığı bir ortam içinde çalışmak durumunda kalmaktadır. bundan dolayı okul yöneticileri; bu informel ilişkiler ağının okullar açısından ne denli önemli olduğu bilinciyle yönetsel karar ve eylemlerinde bu tür doğal ilişkileri göz önünde bulundurarak hareket etmelidirler. bu bağlamda okul yöneticilerinin, okullardaki formel iletişim ile informel ilişkiler dengesinin kurulmasına ve bu ilişkilerin sağlıklı bir zemine oturyulmasına liderlik etmeleri büyük önem taşır.Bu araştırmada, okullardaki informel ilişkileri ölçmek için Memduhoğlu ve Saylık (2012) tarafından geliştirilen İnformel İlişkiler Ölçeği (İNİLÖ), okul müdürlerinin liderlik stillerini belirlemek için ise Bass ve Avolio tarafından geliştirilen ?Çok Faktörlü Liderlik Anketi - Değerlendirme Formu (5x Kısa) Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada şu bulgulara ulaşılmıştır:Katılımcıların görüşlerine göre, okullarda informel ilişkiler ve etkileşim orta düzeydedir. Başka bir ifadeyle okul çalışanları, kurum içinde ve kurum dışında birbirleriyle sınırlı düzeyde informel ilişki ve iletişim kurmaktadırlar. Okul müdürleri, dönüşümcü liderlik davranışlarını, işlemci (etkileşimci) liderlik davranışlarına göre daha yüksek bir düzeyde sergilemektedirler.Anahtar Kelimeler: ĠletiĢim, formel örgüt, informel iliĢki, liderlik, dönüĢümcü liderlik, iĢlemci liderlik
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the relationship between informal relations level at secondary schools and leadership styles of that school administrators according to opinions of teachers who work in secondary education.In this study, ?The Scale of Informal Relationship (SIR/İNİLÖ)?, which was developed by Memduhoğlu and Saylık (2012), was used in order to assess the informal realtionship at schools and also ?Multi-factor Leadership Questionnaire-Assessment Form (5x short)? was used to determine school administrators? leadership styles.In the study, according to the teachers? opinions, it has been concluded that the school administrators shows transformational leadership behaviours at a higher level with respect to transactional (interactionist) leadership behaviours.Key words: Communication, formal organization, informal relationship, leadership,transformational leadership, transactional leadership. en_US
dc.identifier.endpage 180
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80LdJytAO8O8s_cf2VBSPX8JDBdxjGK-Q8EO0AGnXmOe_
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/26092
dc.identifier.yoktezid 381308
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Dönüşümcü Liderlik
dc.subject Etkileşimsel Liderlik
dc.subject Eğitim Yönetimi
dc.subject Liderlik
dc.subject Okul Yöneticileri
dc.subject Ortaöğretim Okulları
dc.subject Informal Eğitim
dc.subject Informal Gruplar
dc.subject Informal İletişim
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Transformational Leadership en_US
dc.subject Transactional Leadership en_US
dc.subject Educational Administration en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject School Administrators en_US
dc.subject Secondary Education Schools en_US
dc.subject Informal Education en_US
dc.subject Informal Groups en_US
dc.subject Informal Communication en_US
dc.title The Relationship Between Informal Relations at Secondary Schools and Leadership Styles of Secondary Schools Pricipals
dc.title Ortaöğretim Okullarında İnformel İlişkiler ile Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections