Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sanal Laboratuvar Kullanımına Yönelik Görüşleri: Van Örneği

dc.contributor.author Tuysuz, Mustafa
dc.contributor.author Yavuz, Ceylan
dc.date.accessioned 2025-10-30T15:30:19Z
dc.date.available 2025-10-30T15:30:19Z
dc.date.issued 2025
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmenlerinin dersinde sanal laboratuvar kullanımına yönelik görüşlerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma için nitel araştırma desenlerinden durum (case) çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Van İli Merkez ilçelerinde yer alan devlet okullarında görev yapan gönüllü 46 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri araçları olarak açık uçlu anket, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve yapılandırılmamış gözlem formu kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda; fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğrencilerinin sanal laboratuvar uygulamalarını kullanmalarına yönelik kendilerini eksik veya yetersiz olduklarını görüşünde oldukları belirlenmiştir. Çalışmada, öğretmenlerin, dersinde sanal laboratuvar kullanılmasının öğrencilere güvenli bir laboratuvar ortamı sağlayabileceğini ve birden fazla duyu organına hitap ederek anlamlı ve kalıcı öğrenmeler sağlayabileceğini belirtmişlerdir. Öğretmenler, sanal laboratuvar kullanımının öğrencilere gerçek deneyim sağlamamasını ve okullarda bu uygulamaları kullanmak için yeterli alt yapının olmamasını sanal laboratuvarın dezavantajları olarak belirtmişlerdir. Yapılan çalışma sonucunda: okullarda sanal laboratuvar kullanımına yönelik internet alt yapısının sağlanması, öğretmenlere hizmet içi eğitimlerin verilmesi, öğrencilere sanal laboratuvarın tanıtılmasına ilişkin öneriler sunulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.17556/erziefd.1446036
dc.identifier.endpage 182 en_US
dc.identifier.issn 2148-7510
dc.identifier.issn 2148-7758
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 165 en_US
dc.identifier.trdizinid 1329069
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17556/erziefd.1446036
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1329069/fen-bilimleri-ogretmenlerinin-sanal-laboratuvar-kullanimina-yonelik-gorusleri-van-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28892
dc.identifier.volume 27 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sanal Laboratuvar Kullanımına Yönelik Görüşleri: Van Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files