On Comparing Canada (alberta) and Turkey Middle School Mathematics Curriculum and Textbooks in Relation To Grade Eight Unit of Linear Equations and Graphs

dc.contributor.advisor Ediz, Süleyman
dc.contributor.author Öner, Musa
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:11:48Z
dc.date.available 2025-05-10T20:11:48Z
dc.date.issued 2019
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Matematik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Kanada (Alberta) ve Türkiye ortaokul matematik programlarının ve ders kitaplarının ortaokul sekizinci sınıf doğrusal denklemler ve grafikleri ünitesi bağlamında karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Kanada (Alberta) ve Türkiye ortaokul matematik programları ve ders kitaplarının benzerlikleri ve farklılıkları bağlamında karşılıklı olarak incelenmiştir. Türkiye ortaokul matematik programı sadece kazanımlardan oluşmuştur. Kanada (Alberta) ortaokul matematik programı ise kazanımlarla birlikte bu kazanımların nasıl verilmesi gerektiği bağlamında bir öğretmen rehber kitabı mahiyetindedir. Kanada (Alberta) ortaokul sekizinci sınıf ders kitabında 'az kazanım, çok örnek, örnekler arası geçişin uyumluluğu ve model kullanımı' görülmüştür. Türkiye ortaokul sekizinci sınıf ders kitabında ise 'çok kazanım, az örnek, örnekler arası geçişin uyumsuzluğu ve daha az model kullanımı' görülmüştür.
dc.description.abstract The aim of this study is to compare Canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks in relation to grade eight unit of linear equations and graphs. In this study, document analysis technique was used among qualitative research methods. Canada (Alberta) and Turkey middle school mathematics curriculum and textbooks have been examined in the context of the mutual similiarities and differences. Turkey middle school mathematics program consists of only outcomes. The Canadian (Alberta) middle school mathematics program is a teacher's guide book in the context of how to make these achievements together with the outcomes. In the Canadian (Alberta) middle school 8 th grade text book are observed that 'few outcomes, multi-example, inter-example compatibility and many model using'. The 8 th middle school textbook in Turkey are observed that 'many outcomes, few examples, the mismatch between the examples and less use of models'. en_US
dc.identifier.endpage 115
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmcH7J6l_VE-wYOo1sRrTlBIYWmMcMsJkeg5uRyjXKr4Q
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/22720
dc.identifier.yoktezid 578888
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Denklemler
dc.subject Ders kitapları
dc.subject Kanada
dc.subject Karşılaştırmalı eğitim
dc.subject Matematik
dc.subject Matematik eğitimi
dc.subject Matematik programlama
dc.subject Türkiye
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Equations en_US
dc.subject Textbooks en_US
dc.subject Canada en_US
dc.subject Comparative education en_US
dc.subject Mathematics en_US
dc.subject Mathematics education en_US
dc.subject Mathematics programming en_US
dc.subject Turkey en_US
dc.title On Comparing Canada (alberta) and Turkey Middle School Mathematics Curriculum and Textbooks in Relation To Grade Eight Unit of Linear Equations and Graphs en_US
dc.title.alternative Kanada (alberta) ve Türkiye Matematik Programlarının ve Ders Kitaplarının Ortaokul Sekizinci Sınıf Doğrusal Denklemler ve Grafikleri Ünitesi Bağlamında Karşılaştırılması en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections