Examining of the Relation Between the High School Last Class Students Limitedness Perception and Test Anxiety

dc.contributor.advisor Tanhan, Fuat
dc.contributor.author Çiçek, İlhan
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:53:26Z
dc.date.available 2025-06-30T15:53:26Z
dc.date.issued 2014
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinde sınırlılık algısı ile sınav kaygısı arasındaki ilişki'yi saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma Batman ili merkezinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim son sınıfa devam eden öğrencilerin devam ettiği üç meslek lisesi, üç fen/anadolu lisesi ile üç genel liseden 210 kız, 254 erkek olmak üzere toplam 464 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırma hipotezleri SPSS 20 programıyla analiz edildi. ilk önce Sınav Kaygısı Envanteri ile Sınırlılık Şemaları Ölçeği ile ilgi elde edilen bulgular (ortalama, yüzde ve standart sapmalar) betimsel istatistikle elde edildi. Daha sonra Kolmogorov-Simomor Normallik Testi ile ölçeklerin normal dağılmadığı saptandı. Bunun sonucunda Sınav Kaygısı Envanteri ile Sınırlılık Şemaları Ölçeği arasındaki ilişkinin saptanması için nonparamatik testler kullanıldı. Bu araştırmanın sonucunda, üniversiteye hazırlanan öğrencilerde sınırlılık algısı ile sınav kaygısı arasında aıılarnlı bir ilişkinin olduğu ortaya ÇıkmıŞtır. Ayrıca sınırlılık şema ölçeğinden alınan puanların dersaneye gidip-gitmeme durumuna ve öğrencilerin gittikleri lise türüne göre anlamlı bir faklılık olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kaygı, Sınav Kaygsı, Sınırlılık Algısı, Bilişsel Şemalar
dc.description.abstract The main purpose of this investigation is to determine the releation between the high school last class student's limitedness perception and test anxiety. In accordence with this purpose, this research was applied to 464 students (210 female and 254 male) studying at last degree carrying on at three vocational high schools, three science/anatolian high schools and three general high schools in Batman city at 2011-2012 academic year. In this study, en_US
dc.identifier.endpage 106
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-m4EPEF0rdvQy_XAr1Z6Q4KOIBM-AEoSbncErrARWUCH
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/27346
dc.identifier.yoktezid 339874
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Kaygı
dc.subject Kaygı Düzeyi
dc.subject Lise Öğrencileri
dc.subject Sınav Kaygısı Envanteri
dc.subject Sınav Kaygısı
dc.subject Üniversite Giriş Sınavları
dc.subject Şema
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Anxiety en_US
dc.subject Anxiety Level en_US
dc.subject High Schools Students en_US
dc.subject Test Anxiety Inventory en_US
dc.subject Test Anxiety en_US
dc.subject University Entrance Examinations en_US
dc.subject Schema en_US
dc.title Examining of the Relation Between the High School Last Class Students Limitedness Perception and Test Anxiety
dc.title Üniversiteye Hazırlanan Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Sınırlılık Algı Şemaları ile Sınav Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections