Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenmebecerilerine sahip olma düzeylerininin çeşitli değişkenlere göreincelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığıbu çalışmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi ilebelirlenen toplam 920 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmada, veri toplama aracı olarak ortaokul öğrencilerinin 21.yüzyıl öğrenme becerilerini kullanma düzeylerini belirlemekamacıyla “21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde, betimsel istatistikler ve farkanalizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ortaokulöğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerilerini genel olarak yüksekdüzeyde algıladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin aktif öğrenmebecerilerini orta düzeyde; öğrenmeyi öğrenme, problem çözme,işbirliği ve iletişim becerilerini ise yüksek düzeyde algıladıklarısonucuna ulaşılmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla; 7.sınıf öğrencilerinin 6. ve 8. sınıf öğrencilerine kıyasla; bilgisayar,akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi teknolojik araçlara sahip olanöğrencilerin bu teknolojik araçlara sahip olmayan öğrencilerekıyasla 21. yüzyıl öğrenme becerilerini daha yüksek düzeydealgıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumda, ortaokulöğrencilerinin genelde 21. yüzyıl öğrenme becerilerinin özelde iseaktif öğrenme becerilerinin geliştirilmesi için, öğrencinin süreçteaktif olacağı ve öğrenme sorumluluğunu üstleneceği öğrencimerkezli öğretme-öğrenme ortamlarının oluşturulması önerilebilir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

9

Issue

3

Start Page

627

End Page

648
Google Scholar Logo
Google Scholar™