Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standart-gösterge ve Kanıtlarının Belirlenmesi: ‘lisansüstü Programları Öz Değerlendirme Ekibi’ Standart Alanı

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırma, Türkiye’de lisansüstü programlarda akreditasyon faaliyetinin gerçekleştirilmemesi nedeniyle Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı programların lisansüstü akreditasyon standartlarını geliştirmek ve Türkiye’de lisansüstü akreditasyon çalışmalarına katkıda bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman incelemesi ve Delphi tekniği kullanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında 12 ülkeden 23 akreditasyon kuruluşunun lisans ve lisansüstü standartları, Avrupa Birliği standartları ve bölgesel akreditasyon kuruluşlarının lisans ve lisansüstü standartları incelenmiştir. Delphi tekniği kapsamında 5’li likert olarak hazırlanan anket araştırmaya katılan 47 uzmanın görüş ve değerlendirmesine sunulmuştur. Doküman incelemesi ile elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği, Delphi tekniği ile elde edilen verilerin analizinde ise istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda 8 standart alanına bağlı 88 alt standart hazırlanmıştır. Gösterge ve kanıtların hazırlanma aşamasında ise 7 uzmanın görüşü alınmıştır. Lisansüstü programları öz değerlendirme ekibi standart alanına ilişkin 7 alt standart, 9 gösterge ve 29 kanıt hazırlanmıştır. Bu standart, Delphi tekniğinin ilk turdan itibaren tüm katılımcıların üzerinde uzlaştıkları ve çok fazla değişikliğe uğramayan tek standart alanı olarak ortaya çıkmıştır.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

21

Issue

1

Start Page

162

End Page

184
Google Scholar Logo
Google Scholar™