Türk Eğitim Sisteminde Okulların Yönetimi ve Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sorunsalı
No Thumbnail Available
Date
2007
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Okulların, kendilerinden beklenen toplumsal görev ve sorumluluklarını yerine getirebilmeleri, onların iyi yönetilebilmeleriyle doğrudan ilişkilidir. Bunun sağlanması için okulların çağdaş anlayışla yönetilmelerini sınırlayan faktörlerin ortadan kaldırılması gerekir. Bu sorunların bazıları; eğitim sisteminin ve okulun örgütsel yapılanması, okuldaki işleyiş ve okul yöneticilerinin yetiştirilmeleri ile ilgilidir. Alanyazm taraması yöntemiyle yapılan bu betimsel çalışmada Türk Eğitim Sisteminde okul yönetimi ile ilgili sorunlar tartışılmış ve bu sorunların çözümüne yönelik olarak okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Bu önerilerde, \"okul, müdürü kadar iyidir\" sözünden hareketle, okul yöneticilerinin çağdaş bilgi, birikim ve beceriye sahip olacak şekilde yetiştirilmelerinin gerekliliğine özel vurgu yapılmıştır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
Q4
Source
Milli Eğitim
Volume
36
Issue
176
Start Page
86
End Page
97