Türk Eğitim Sisteminde Okulların Yönetimi ve Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sorunsalı

No Thumbnail Available

Date

2007

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Okulların, kendilerinden beklenen toplumsal görev ve sorumluluklarını yerine getirebilmeleri, onların iyi yönetilebilmeleriyle doğrudan ilişkilidir. Bunun sağlanması için okulların çağdaş anlayışla yönetilmelerini sınırlayan faktörlerin ortadan kaldırılması gerekir. Bu sorunların bazıları; eğitim sisteminin ve okulun örgütsel yapılanması, okuldaki işleyiş ve okul yöneticilerinin yetiştirilmeleri ile ilgilidir. Alanyazm taraması yöntemiyle yapılan bu betimsel çalışmada Türk Eğitim Sisteminde okul yönetimi ile ilgili sorunlar tartışılmış ve bu sorunların çözümüne yönelik olarak okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Bu önerilerde, \"okul, müdürü kadar iyidir\" sözünden hareketle, okul yöneticilerinin çağdaş bilgi, birikim ve beceriye sahip olacak şekilde yetiştirilmelerinin gerekliliğine özel vurgu yapılmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

Q4

Source

Milli Eğitim

Volume

36

Issue

176

Start Page

86

End Page

97
Google Scholar Logo
Google Scholar™