Hayatımızdaki Basit Makineler İle İlgili Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
No Thumbnail Available
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Fen bilimlerinde önemli bir yeri olan problem çözme becerileri,öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olmasını sağlayan, kendiöğrenmelerinde sorumluluk alma duygusunu geliştiren, öğrenmeninkalıcılığını arttıran temel becerilerindendir. Aynı zamanda bu beceriler,öğrencilerin günlük hayatta karşılaşılaştıkları problemleri çözmelerindeönemli rol oynamaktadır. Bundan dolayı Fen Bilimleri dersininhedeflerindenbirisideöğrencilereproblemçözmebecerisikazandırmaktır. Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf Fen Bilimleri dersindeki“Hayatımızdaki Basit Makineler” konusunda öğrencilerin problem çözmebecerilerinin ne düzeyde olduğunu açık uçlu sorular yardımıylabelirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van ili merkezbir ortaokulun sekizinci sınıfında öğrenim gören 106 (50 kız ve 56 erkek)öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 10 adet açık uçlu sorudan oluşanveri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilenaçık uçlu soruların uzman görüşü alınarak kapsam geçerliğisağlanmıştır. Öğrencilerin açık uçlu sorulara vermiş oldukları cevaplarındeğerlendirilmesi için puanlama kriterleri kullanılmıştır. Sayısallaştırılanverilerin analizinde ise Shapiro-Wilks testi, tek yönlü varyans analizi(one-way ANOVA) ve Post Hoc (Tukey HSD) testi uygulanmıştır. Yapılananaliz sonuçlarına göre, açık uçlu sorulardan elde edilen bulgulardaöğrencilerin son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Öğrencilerin açık uçlu sorulardan aldıklarıtoplam puanlarının yüksek olmasından dolayı konuya yönelik problemçözme becerilerinin yeterli düzeyde olduğu sonucuna varılabilir. FenBilimleri öğretmenlerinin bu tür uygulamaları farklı ünitelerdeuygulamaları, öğrencilerin konuların daha etkili öğrenecekleridüşünülmektedir.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Turkish Studies (Elektronik)
Volume
13
Issue
19
Start Page
811
End Page
833