Human Resources Management Practices and Work Satisfaction Level Analysis in Accommodation Companies: Bitlis – Van Case

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Yaşadığımız zaman aralığında insan doğasına ilişkin olarak elde edilen bulgular, hemen her ortamda insan ilişkilerinin gün geçtikçe önem kazanmasına etkisi olmuştur. Diğer taraftan ise bilgi çok büyük bir yükseliş göstermektedir. Edinilen bu bilgiler sonucunda ile gelişme, dijitalleşme çağına uyum sağlamak birey, kurumlar ve toplumlar üzerinde yeni arayışlara yönelme ihtiyacını doğurmuştur. İnsanın duygusal ve manevi bakımından özünü bulması gerektiği gibi, işletmelerin de çalışanlarını bilmesi ve tanıması gerekmektedir. İşgücü olarak insana ihtiyaç duyan konaklama işletmelerinde, sürdürebilir başarının sağlanması önemli ölçüde çalışanların iş tatminine bağlıdır. İş tatmini çalışanın moral ve motivasyonunun yüksek olması ile doğrudan bağlantılıdır. Çalışanların moral ve motivasyonu ne kadar yüksek olursa, hedeflere ulaşmak için gösterecekleri azim ve performansları da aynı düzeyde artacaktır. Yapılan araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konaklama işletmeleri, insan kaynakları yönetimi ve iş tatmini konuları incelenmiştir. İkinci bölüm araştırmanın yapıldığı üçüncü bölümde ise çalışma kapsamında elde edilen bulgular ve değerlendirmeler bulunmaktadır. Araştırmanın amacı insan kaynakları yönetimi uygulamaları ile çalışanların iş tatmini ilişkisini analiz etmektir. Araştırma evrenini oluşturan konaklamaV işletmelerinde yapılan çalışma sonucu Bitlis'te bulunan 9 ve Van ilinde bulunan 18 adet işletme belgeli konaklama işletmesinde çalışan 460 çalışandan kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 315 kişiye anket çalışması yapıldı. Elde edilen veriler SPSS 22 programı ile analiz edilerek iş görenlerin iş tatminine ilişkin sonuçlar elde edilmeye çalışıldı. Elde edilen sonuçlar; her iki ilde de konaklama işletmelerindeki çalışanların insan kaynakları uygulamaları ve iş tatmini arasındaki ilişkiyi pozitif yönde ve güçlü olarak değerlendirdikleri görüldü. Bu çalışmanın sonuçlarından faydalanılarak, konaklama işletmeciliği sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yaklaşımları ve uygulamalarının çalışanların iş tatmini üzerine olan etkisini ve sonuçlarını bilerek yapıcı politikalar geliştirip işletmede verimliliğin arttırılmasının mümkün olabileceği düşünülmektedir.
Findings regarding human nature in the time period we have experienced have had an impact on the increasing importance of human relations in almost every environment. On the other hand, information shows a huge increase. As a result of this information obtained, adapting to the age of development and digitalization has led to the need for new searches on individuals, institutions and societies. Businesses need to know and recognize their employees, as well as people must find their essence in terms of emotional and spiritual. In accommodation businesses that need people as a workforce, achieving sustainable success depends on the job satisfaction of the employees. Job satisfaction is directly related to the high morale and motivation of the employee. The higher the morale and motivation of the employees, the higher their determination and performance to achieve their goals. The research consists of three parts. In the first part, accommodation enterprises, human resources management and job satisfaction are examined. The second part includes the findings and evaluations obtained in the third part of the study. The aim of the research is to analyze the relationship between human resource management practices and employee job satisfaction. As a result of the study conducted in the hospitality establishments that make up the research universe, aVII survey study was conducted on 315 people who were selected by the sampling method among 460 employees who worked in 9 operating certificated accommodation establishments in Bitlis and 18 in Van. The data obtained were analyzed with the SPSS 22 program and results were obtained for job satisfaction of the employees. Obtained results; In both provinces, it was seen that the employees in the accommodation enterprises evaluated the relationship between human resources practices and job satisfaction positively and strongly. By making use of the results of this study, it is thought that it is possible to increase the productivity of the business by developing constructive policies by knowing the effects and the results of the approaches and practices of the companies operating in the hospitality management sector on the job satisfaction of the employees.

Description

Keywords

Turizm, İşletme, Bitlis, Konaklama işletmeleri, Otel personeli, Oteller, Van, Çalışanlar, İnsan kaynakları yönetimi, İş doyumu, Tourism, Business Administration, Bitlis, Occommodation enterprises, Hotel personel, Hotels, Van, Workers, Human resources management, Job satisfaction

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

111

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™