Üniversite Öğrencilerinin \"analiz\" Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları

No Thumbnail Available

Date

2004

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmanın amacı, matematiğin önemli alt dallarından olan analiz konularının, öğrenciler tarafından öğrenme düzeylerini, hatalarını ve kavram yanılgılarını cinsiyet açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2002-2003 öğretim yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fenbilgisi ve Matematik Öğretmenliği Programı ikinci sınıf öğrencilerinden toplam 79 öğrenci oluşturmaktadır. Bu Çalışmada 10 soru içinden 4 soru üzerinde durulmuştur. Elde edilen bulgularda Fenbilgisi Öğretmenliği öğrencilerinde, 1. ve 2. sorularda kızlar daha fazla doğru soru yapmasına rağmen 3. soruda erkekler daha çok doğru yapmıştır. 4. soruda ise hiç kimse doğru yapmamış, fakat bu soruda erkekler kızlardan daha az yanlış yapmıştır. Buna karşın Matematik öğretmenliği öğrencilerinde, 3 soruda da erkek öğrencileri, kız öğrencilere göre daha başarılı iken 4. soruda doğru yanıtlarda bir eşitlik söz konusudur. Verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda kız ve erkek öğrenciler arasında serilen karakter tayininde her iki bölümde de anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Elde edilen hatalar şu şekilde özetlenebilir: 1. Bir serinin genel terim kavramı yeterince öğrenilmemiş, 2. Yakınsaklık kriterleri birbirine karıştırılmış, 3. Oran kriteri her seri için kullanılmaya çalışılmış, 4. Mukayese (Karşılaştırma) kriteri yeterince anlaşılmamış.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Matematik

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

5

Issue

8

Start Page

150

End Page

162
Google Scholar Logo
Google Scholar™