Determining the Relationship Between the Attitudes of Individuals in Youth Tourism Regarding Online Information Resources and Perceived Value of Destination

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırma gençlik turizmine katılan bireylerin online bilgi kaynaklarına ilişkin tutumları ile algılanan destinasyon değeri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğinin gençlik turizmi katılımcılarına uygulanması ile gerçekleştirilmiş ve çevrimiçi bir anket düzenlenerek katılımcıların deneyimleri anket sonuçlarının analizleri ile SPSS paket programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Turizm destinasyonlarında deneyim değerleri ziyaretçilerin katılımı ve motivasyonlarıyla oluşmaktadır ve bunun devamında ziyaretçilerin deneyimlerini online bilgi kaynakları aracılığıyla paylaşması gelmektedir. Araştırma sonucunda online bilgi kaynakları ile algılanan destinasyon değeri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmadan çıkarılabilecek bir diğer sonuç ise bireysel kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklerin kurumlar tarafından oluşturulan içeriklere göre daha çok tercih edildiği ve güvenildiğidir.
This research was conducted to determine the relationship between the attitudes of individuals participating in youth tourism towards online information resources and the perceived destination value. The study was carried out by applying the survey technique, one of the quantitative research methods, to the youth tourism participants, and an online survey was organized and the experiences of the participants were analyzed and interpreted in the SPSS package program with the analysis of the survey results. Experience values in tourism destinations are formed by the participation and motivation of visitors, followed by the sharing of their experiences through online information resources. As a result of the research, a positive and significant relationship was determined between online information sources and perceived destination value. Another conclusion that can be drawn from the research is that the content created by individual users is more preferred and trusted than the content created by institutions.

Description

Keywords

Turizm, İşletme, Algılanan değer, Bilgi kaynakları, Destinasyon, Elektronik bilgi kaynakları, Gençler, Gençlik turizmi, Turizm işletmeciliği, Çevrimiçi bilgi arama stratejileri, Tourism, Business Administration, Perceived value, Information sources, Destination, Electronic information resources, Youngs, Youth turism, Tourism business, Online information search strategies

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

101

Collections