Browsing by Author "Ahmed, Barzan Taher"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Kani'nin Şiirlerinde Müzik(2019) Ahmed, Barzan Taher; Sönmez, NesimŞiir müziği, Dünya Edebiyatı‟nda ve Kürt Edebiyatı‟nda şairlerin ve aydınların odak noktası olmuştur. Şiir müziği iki kategoriye ayrılır; Dış müzik ve iç müzik. Dış müzik aruz ve kafiye içerir, iç müzik de çeşitli müzikal enstürümanlar içerir. Kani, Erbil şehrinin olağanüstü bir şairiydi. Şiirleri güzel sözler ve çekici müzik ritmiyle doludur ancak ne yazık ki bu şiirleri üzerinde çok az akademik çalışmalar yapılmıştır. Kani başlangıçta eserlerinde basit bir dil kullanmıştır. Bununla birlikte daha sonra şiir dilini geliştirip genişlettirdi ve temel olarak şiirin müziğine odaklandı. Şairin şiirleri zamanın diğer ünlü şairlerinin şiirleri kadar başarılıdır. Klasik edebiyat ve hece ölçüsü tarzında şiirler yazdı. Kani şiirlerinin çoğunu Arap edebiyatının aruz vezniyle yazmıştır. Ancak bazı şiirlerinde beşli (muhammes) hece ölçüsünü de kullanmıştır. Şüphesiz o devirde hece ölçüsü Kürt Edebiyatı için yenilikçi bir hareketti. Kafiye konusunda da şair, tekli ve çiftli kafiyeyi de kullanmıştır. Şairimiz birkaç gazel, birkaç rubai, tek beyitli ve 5li hece ölçüsünü (muhammes) de kullanmıştır. Yine aynı şekilde şair şiirlerinde; hiciv, medhiye, tasavvuf, din, aşk ve vatan konusunu da sıkça işlediği konular arasında yer almıştır. Anahtar Kelimeler: Kani, Müzik, Şiir, Ağırlık, Kafiye. SayfaSayısı: 115. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Nesim Sönmez
