1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Baysal, Rujin"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Investigation of the Relationship Between the Attitudes of the Music Teacher Candidates To the Violin Lesson and Their Self-Efficients Regarding the Playing Performances
    (2023) Baysal, Rujin; Erten, Canan Fidan
    Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının keman dersine ilişkin tutumları ile keman çalma performansına yönelik öz yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi, Türkiye' nin farklı bölgelerinde yer alan Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4. sınıf keman öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için 'Kişisel Bilgi Anketi', 'Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' ve 'Keman Eğitiminde Çalma Performansına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21.0 yazılım programı kullanılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre tutum alt boyutlarından biri olan ders dışında dersle ilgili çalışmalara yönelik tutumlar ve keman çalma performansına yönelik öz yeterlik ölçeği puanları arasındaki farklılıklar bağımsız iki örneklem t testi ile karşılaştırılmıştır. Diğer değişkenlere göre farklılıklar ise ANOVA testi kullanılarak incelenmiştir. Keman dersine yönelik tutum ile keman çalma performansına yönelik öz yeterlik arasındaki ilişki ise Spearman's Rho korelasyon testi ile incelenmiştir. Yapılan araştırmanın analizleri sonucunda, keman dersine yönelik tutumun genel olarak yüksek düzeyde olumlu olduğu bulunmuştur, bu da müzik öğretmeni adaylarının ve müzik eğitimi alan bireylerin keman dersine karşı olumlu bir tutum sergilediğini göstermektedir. Cinsiyet, mezun olduğu lise, sınıf düzeyi ve keman çalma süresi gibi değişkenlere göre keman dersine yönelik tutumda anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak yaş gruplarına göre tutumda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısı incelendiğinde, müzik öğretmeni adaylarının genel olarak orta düzeyde bir keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet, öğrenim gördüğü üniversite ve sınıf düzeyi gibi değişkenlere göre keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak yaş gruplarına ve mezun olduğu liseye göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Keman dersine yönelik tutum ile keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısı arasında ise orta düzeyde pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır.