1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Demir, Metin"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    The Problems Faced by Information Technologies Teachers Working in Secondary Schools About Information Technologies Education and Their Approaches to These Problems (Van Sample)
    (2025) Demir, Metin; Erdoğan, Fevzi
    Bilişim teknolojileri dersi, günümüz dijital çağında öğrencilerin teknolojiyi etkin ve bilinçli bir şekilde kullanabilmesi için temel beceriler kazandırmayı hedefleyen önemli bir eğitim alanıdır. Bu ders, öğrencilere dijital okuryazarlık, problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcı yetkinlikler kazandırırken, gelecekteki kariyer hazırlıkları ve dijital topluma entegrasyon süreçlerine de katkı sağlamaktadır. Ancak bu dersin etkili bir şekilde işlenmesi, öğretmenlerin karşılaştığı çeşitli sorunlar nedeniyle günümüzde güçleşmektedir. Bilişim teknolojileri öğretmenleri, okullardaki altyapı eksiklikleri, eski ve yetersiz donanım, internet erişim sorunları gibi teknik sıkıntılarla mücadele etmektedir. Bunun yanı sıra, teknolojinin hızlı değişimine ayak uyduramayan müfredat, sınırlı ders saatleri ve öğrenci motivasyonunun düşüklüğü, eğitimin niteliğini olumsuz etkilemektedir. Velilerin bilişim teknolojileri dersini yeterince önemsememesi ve okul yönetimlerinin bütçe desteğinin yetersiz kalması, öğretmenlerin işini daha da zorlaştırmaktadır. Ayrıca, öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere erişimde yaşadığı zorluklar, teknolojik gelişmeleri takip etmelerini ve derslerde uygulamalarını sınırlamaktadır. Dolayısıyla, bu araştırma, ortaokul bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri eğitiminde karşılaştıkları sorunları ve bu sorunlara yönelik yaklaşımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Van ilinin merkez ilçelerinde (Tuşba, İpekyolu, Edremit) görev yapan 63 bilişim teknolojileri öğretmeniyle yürütülmüştür. Çalışma, öğretmenlerin mesleki deneyimleri, müfredat uygulamalarındaki zorluklar, altyapı sorunları, öğrenci motivasyonu, velilerin ve okul yönetimlerinin tutumları gibi temel konuları ele almıştır.