Browsing by Author "Mahmood, Ardalan Wali Mahmood"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Mediating Role of Word-Of-Mouth in the Effect of Influencer's Attractiveness on Purchasing Intention(2025) Mahmood, Ardalan Wali Mahmood; Aydın, İbrahimBu çalışmanın amacı, nüfuzlunun ilgi çekiciliğinin satın alma niyeti üzerindeki etkisinde ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolünü araştırmaktır. Anket formu sosyal medya platformlarında paylaşılmış ve 215 kişiden veriler toplanmıştır. Çalışma, özellikle nüfuzlunun ilgi çekiciliğinin bir markayı satın alma niyetinde etkisinin olup olmadığını belirlemeyi ve ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolünü ele almayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın hipotezleri, araştırmanın doğru bir sonuca ulaşmasına hizmet etmek üzere tasarlanmıştır. Bana göre dört hipotez belirlenmiş, veriler analiz edilmiş ve çalışmadaki hipotezler doğrulamıştır. Elde edilen bulgulara göre, tüketicilerin satın alma niyetleri, nüfuzluların çekiciliğinden doğrudan ve ağızdan ağıza iletişim aracılığıyla dolaylı olarak etkilenmektedir. Bu araştırmanın bulgularından yararlanmak için işletmeler, hedef kitleleriyle uyum sağlayan ilgi çekici nüfuzlularla iş birliğine öncelik vermelidir. Nüfuzlunun ilgi çekiciliğini artırmak, ağızdan ağıza pazarlamayı önemli ölçüde artırabilir ve sonuçta daha yüksek satın alma niyetlerini teşvik edebilir. Ayrıca, nüfuzlular ve takipçileri arasında olumlu ilişkiler geliştirmek, ağızdan ağıza iletişimin etkinliğini artırabilir.
