Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Coğrafi Soyut Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapılarını Keşfetmek
dc.contributor.author | Yalçın, Ali | |
dc.contributor.author | Alkar, Elif | |
dc.date.accessioned | 2025-05-10T17:56:52Z | |
dc.date.available | 2025-05-10T17:56:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
dc.department-temp | Tanımlanmamış Kurum,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan coğrafi soyut kavramlara yönelik bilişsel yapılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Yalova il merkezindeki bir ortaokulda öğrenim gören 6. ve 7. Sınıf öğrencileri (24 kız-26 erkek) oluşturmaktadır. Tarama modelinde desenlenen araştırmada, veri toplama aracı olarak kelime ilişkilendirme testi (KİT) ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Kelime ilişkilendirme testinde yer alan anahtar kavramlar; meridyen, ekvator, basınç, jeopolitik, küresel ısınma, yer çekimi ve atmosfer şeklindedir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğine baş vurulmuştur. Elde edilen verilerden frekans ve yüzde çizelgeleri oluşturulmuştur. Araştırma bulgularında, öğrencilerin en fazla yanıt verdikleri ve yine en fazla kavram yanılgısı yaşadıkları soyut anahtar kelimelerin meridyen ve ekvator olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin yanıtladıkları kavramlar arasında en az kavram yanılgısı yaşadıkları soyut kelimelerin ise atmosfer, küresel ısınma ve basınç olduğu belirlenmiştir. İlgili sonuçlar göz önüne alındığında, öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi adına kavram ve etkinlik temelli öğretim süreçlerinin uygulanması önerilebilir. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30703/cije.1216057 | |
dc.identifier.endpage | 567 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-1606 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 557 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1200347 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30703/cije.1216057 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1200347/ortaokul-ogrencilerinin-sosyal-bilgiler-programinda-yer-alan-cografi-soyut-kavramlara-yonelik-bilissel-yapilarini-kesfetmek | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/19751 | |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.title | Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Coğrafi Soyut Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapılarını Keşfetmek | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |