Tüketicilerin Fiziksel Mağaza Alışverişlerinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Olarak\rakıllı Ayna Kullanmasının Davranışsal Niyete Etkisi

dc.contributor.author Aydın, İbrahim
dc.contributor.author Çelik, Zübeyir
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:53:30Z
dc.date.available 2025-05-10T17:53:30Z
dc.date.issued 2021
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Amaç – Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin fiziksel mağaza alışverişlerinde artırılmış gerçeklik uygulaması\rolarak akıllı aynayı kullanmaya yönelik davranışsal niyetlerini incelemektir.\rYöntem – Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deney ve anket tekniği kullanılarak veriler elde\redilmiştir. Araştırmanın örneklem büyüklüğünü 387 katılımcı oluşturmaktadır. Hipotezleri test etmek\riçin tek örneklem t-testi, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi ve basit doğrusal\rregresyon analizi kullanılmıştır.\rBulgular – Tek örneklem t-testi sonucuna göre; akıllı ayna uygulaması, tüketicilerin artırılmış gerçeklik\ruygulamasını alışverişte kullanma davranışsal niyetleri üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahiptir.\rBağımsız gruplar t-testi sonucuna göre; erkek ve kadınlar arasında ve tek yönlü varyans analizi sonucuna\rgöre; X, Y ve Z jenerasyonları arasında tüketicilerin akıllı aynayı alışverişte kullanmaya yönelik\rdavranışsal niyetlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Basit lineer resgresyon analizi sonuçlarına göre; akıllı\raynanın algılanan faydası, algılanan kullanım kolaylığı, algılanan bilgilendirmesi, algılanan mekânsal\rgerçekliği ve algılanan eğlencesi, akıllı aynayı alışverişte kullanmaya yönelik davranışsal niyet üzerinde\rolumlu ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Ayrıca, akıllı aynanın algılanan kullanım kolaylığı, algılanan\rbilgilendirmesi, algılanan mekânsal gerçekliği ve algılanan eğlencesi, akıllı aynanın algılanan faydası\rüzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahiptir.\rTartışma – Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar literatürdeki çok sayıda çalışma ile benzerlik\rgöstermektedir. Akıllı ayna uygulamasına yönelik olumlu bakış açısının olması, uygulama açısından\rbirçok fırsatı beraberinde getirmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2021.1342
dc.identifier.endpage 3585 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 3573 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1342
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/18761
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Tüketicilerin Fiziksel Mağaza Alışverişlerinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Olarak\rakıllı Ayna Kullanmasının Davranışsal Niyete Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files