The Effects of the Educational Activities for Student Achievement in High School Mathematical Education

dc.contributor.advisor Tunç, Cemil
dc.contributor.author Altun, Yener
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:49:42Z
dc.date.available 2025-06-30T15:49:42Z
dc.date.issued 2006
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract ÖZETORTAÖĞRETİM MATEMATİK KONULARININ ÖĞRETİMİNDEETKİNLİK KULLANMANIN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİALTUN, YenerYüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları EğitimiAnabilim DalıTez Danışmanı: Prof Dr Cemil TUNÇŞubat 2006, 85 sayfa.Ortaöğretim matematik konularının öğretiminde etkinlikkullanmanın öğrenci başarısına etkisini amaçlayan bu çalışma beş bölümdenoluşmaktadır.Birinci bölümde araştırmanın problemi, önemi, amacı, varsayımları,sınırlılıkları verilmiş ve literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde,matematik eğitimi ve öğretimi ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Üçüncübölümde araştırmada kullanılan yöntem ile ilgili bilgiler ele alınmaktadır.Dördüncü bölümde Van ilindeki merkezi bir lisede uygulanan testler ile eldeedilen bulgulara ve bulguların yorumlanmasına yer verilmektedir. Beşincibölümde, tartışma ve sonuçlar yer almaktadır.Anahtar kelimeler: Matematik, Matematik öğretimi, Etkinlikkullanımı.i
dc.description.abstract ABSTRACTTHE EFFECTS OF THE EDUCATIONAL ACTIVITIES FORSTUDENT ACHIEVEMENT IN HIGH SCHOOL MATHEMATICALEDUCATIONALTUN, YenerMSc Thesis, High School Science and Mathematical EducationDemaprtmentsSupervisore: Prof Dr Cemil TUNÇFabruary 2006, 85 pages.This thesis consists of five chapters in which it is investigated todetermine the effects of mathematical activites on the achievement of studentin high school mathematical education.In the first chaprer, the description of problem and its significance,as well as aim, assumptions and limitations of the study and review ofprevious literature is discussed. The second chapter contains informationrelated to the mathematical education in high school. Third chapter includesmethods used in the study. The findings and interpretation of the work whichhas been collected from a high school in the City of Van is given in the fourthchapter. The discussions, recommendations and results of the study are givenin the fifth chapter.Key words: Mathematic, education of mathematic, use of theactivity.iii en_US
dc.identifier.endpage 98
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1iXtiqit_ng1PLFTGsGjTehxSZ0-PH1UcjcAUmTS-1Xk
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/26940
dc.identifier.yoktezid 184225
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Matematik
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Mathematics en_US
dc.title The Effects of the Educational Activities for Student Achievement in High School Mathematical Education
dc.title Ortaöğretim Matematik Konularının Öğretminde Etkinlik Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections