Comparative Analysis of the Methods of Suzuki Violin School 1 and Ömer Can Violin Education 1

dc.contributor.advisor Erten, Canan Fidan
dc.contributor.author Ertuş, Musa
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:15:50Z
dc.date.available 2025-05-10T20:15:50Z
dc.date.issued 2022
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Keman eğitiminde kullanılan metotlarda, içerik bakımından hangi konulara yer verildiğinin belirtilmemesi, bu metotları kullanacak bireyler için bir eksiklik oluşturmaktadır. Metot içerisindeki hedef davranış ve kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmak, keman eğitim sürecini daha başarılı bir boyuta taşıyacaktır. Bu düşünceyle yola çıkarak; Bu araştırma, başlangıç keman eğitiminde kullanılan, Suzuki Keman Okulu I ve Ömer Can Keman Eğitimi I metotlarında işlenen konuları saptamak amacıyla hazırlanmıştır. Birçok keman eğitmeninin tercih ettiği düşünülen bu iki metot, teknik ve müzikal bakımdan incelenmiş, farklılık ve benzerlikleri tespit etmek için karşılaştırılmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup ''tarama'' ve ''içerik analizi'' yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda her iki metotta kullanılan yöntem ve teknikler, teorik bilgiler ve müzikal kazanımlar belirtilmiştir. Bu sayede keman eğitimine başlayan öğrencilerin ve bu metotları kullanacak eğitmenlerin, metotlarda kullanılan temel hedef davranışları gözeterek doğru eğitim metodu seçmelerine fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract The fact that the methods used in violin education do not specify which topics are included in terms of content constitutes a deficiency for the individuals who will use these methods. Having information about the target behavior and achievements in the method will take the violin training process to a more successful level. With this in mind, by the way; This research has been prepared in order to determine the topics covered in the Suzuki Violin School I and Omer Can Violin Education I methods used in the initial violin education. These two methods, which are considered to be preferred by many violin instructors, have been studied technically and musically and compared to determine the differences and similarities. The research is a qualitative study and 'screening' and 'content analysis' methods were used. As a result of the research, methods and techniques used in both methods, theoretical knowledge and musical achievements were indicated in accordance with the findings obtained. In this way, it is thought that students who have started violin education and the instructors who will use these methods will benefit from choosing the right training method by considering the basic target behaviors used in the methods. en_US
dc.identifier.endpage 62
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rj32M9yF_ahTbpzZI32n4PoMfHxSsVhAMxE1SApUay-N
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/24174
dc.identifier.yoktezid 801228
dc.language.iso tr
dc.subject Müzik
dc.subject Music en_US
dc.title Comparative Analysis of the Methods of Suzuki Violin School 1 and Ömer Can Violin Education 1 en_US
dc.title.alternative Suzuki Keman Okulu I ve Ömer Can Keman Eğitimi I Metotlarının Karşılaştırmalı Analizi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections