Matematik Temalı Bazı Çocuk Kitaplarının Hunsader Değerlendirme Ölçütüne Göre İncelenmesi

dc.contributor.advisor Ediz, Süleyman
dc.contributor.author Ünlen, Ali
dc.date.accessioned 2025-09-03T16:44:15Z
dc.date.available 2025-09-03T16:44:15Z
dc.date.issued 2025
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Matematik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmada matematik temalı bazı çocuk kitaplarının Hunsader'in geliştirdiği değerlendirme ölçütüne göre incelemesi yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi olarak, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji tekniği kullanılmıştır. Seçilen çocuk kitapları, Hunsader'in matematik ve edebi standartları temelinde geliştirmiş olduğu ölçüte göre alanında uzman üç matematik öğretmeni tarafından değerlendirilmiştir. Bu üç matematik öğretmeni seçilen on beş adet matematik temalı çocuk kitaplarını ayrı ayrı zamanlarda okuyarak, Hunsader'in değerlendirme ölçütüne göre incelemişlerdir. Araştırma sonunda araştırmacılar tekrar bir araya gelerek, her kitap için ortak bir karar ile değerlendirme ölçütünün son haline karar vermişlerdir Sonuç olarak incelenen on beş kitaptan yedisinin Hunsader değerlendirme ölçütüne göre çocuklar için yararlı, geriye kalanlarının uygun olmadığı görülmüştür. Matematik temalı çocuk kitaplarının alanında uzman kişiler tarafından ve çocukların pedagojik seviyeleri dikkate alınarak yazılması önerilebilir.
dc.description.abstract In this study, some mathematics-themed children's books were analyzed according to the evaluation criteria developed by Hunsader. Phenomenology technique, one of the qualitative research methods, was used as the research method. The selected children's books were evaluated by three expert mathematics teachers according to the criteria developed by Hunsader based on mathematical and literary standards. These three mathematics teachers read fifteen selected mathematics-themed children's books at different times and analyzed them according to Hunsader's evaluation criteria. At the end of the study, the researchers gathered again and the final version of the evaluation criteria was decided for each book with a consensus. As a result, it was concluded that seven out of the fifteen books were beneficial for children according to Hunsader's evaluation criteria, while the remaining books were found to be unsuitable. It can be recommended that mathematics-themed children's books should be written by experts in the field, considering the pedagogical levels of children. en_US
dc.identifier.endpage 46
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-uqgrpfO8aMmOpPQ78i8t4Ei-OPiAikqo-Bm9FnOitxe
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28452
dc.identifier.yoktezid 949111
dc.language.iso tr
dc.subject Matematik
dc.subject Mathematics en_US
dc.title Matematik Temalı Bazı Çocuk Kitaplarının Hunsader Değerlendirme Ölçütüne Göre İncelenmesi
dc.title Examination of Some Mathematics-Themed Children's Books According to Hunsader Evaluation Criteria en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections