Öğretme ve Araştırma Arasındaki İlişki: Coğrafya Eğitiminde Araştırma-Odaklı ve Araştırma-Tabanlı Uygulama Örnekleri

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Yükseköğretimde araştırma ve öğretme ilişkinin nasıl kavramsallaştırılacağı ve bu kavramsallaş- tırmadan çıkan çerçevenin nasıl uygulanabileceği yükseköğretim araştırmalarının son yıllarda tar- tıştığı en önemli konuların ba şında gelmektedir. Co ğrafya programları özelinde bu konunun tartışılmasına yönelik teorik ve kavramsal boyutta önemli eksikler bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, coğrafya disiplini sınırları içerisinde öğretim ve araştırma ilişkisi perspektifinin nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, yükseköğretim öğrencilerinin öğrenme de- neyimlerinin kalitesinin artırılmasında araştırma tabanlı öğrenmenin nasıl bir katkı sağladığına ilişkin teorik ve kavramsal çerçeve sunularak, bu süreçlere ilişkin yurtdışından (İngiltere) ve Tür- kiye’den birer iyi uygulama örneği sunulması hedeflenmektedir. Sonuç olarak, araştırma tabanlı öğrenmeye ilişkin iyi uygulama örneklerine dayalı olarak ortaya konulan sonuçlar çerçevesinde coğrafya programlarında ve farklı disiplinlerde verilen coğrafya derslerinde öğretim elemanlarının araştırma tabanlı öğretim uygulamalarına katkı sunacağı düşünülmektedir. Bu araştırma aracılı- ğıyla coğrafya bölümü müfredatlarının ve diğer müfredatlarda yer alan coğrafya alan derslerinde ise araştırma-odaklı ve araştırma-tabanlı uygulamalara yönelmek isteyen akademisyenlere bir yol göstericilik içermektedir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Türk Coğrafya Dergisi

Volume

Issue

85

Start Page

69

End Page

78
Google Scholar Logo
Google Scholar™