Öğretme ve Araştırma Arasındaki İlişki: Coğrafya Eğitiminde Araştırma-Odaklı ve Araştırma-Tabanlı Uygulama Örnekleri
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Yükseköğretimde araştırma ve öğretme ilişkinin nasıl kavramsallaştırılacağı ve bu kavramsallaş- tırmadan çıkan çerçevenin nasıl uygulanabileceği yükseköğretim araştırmalarının son yıllarda tar- tıştığı en önemli konuların ba şında gelmektedir. Co ğrafya programları özelinde bu konunun tartışılmasına yönelik teorik ve kavramsal boyutta önemli eksikler bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, coğrafya disiplini sınırları içerisinde öğretim ve araştırma ilişkisi perspektifinin nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, yükseköğretim öğrencilerinin öğrenme de- neyimlerinin kalitesinin artırılmasında araştırma tabanlı öğrenmenin nasıl bir katkı sağladığına ilişkin teorik ve kavramsal çerçeve sunularak, bu süreçlere ilişkin yurtdışından (İngiltere) ve Tür- kiye’den birer iyi uygulama örneği sunulması hedeflenmektedir. Sonuç olarak, araştırma tabanlı öğrenmeye ilişkin iyi uygulama örneklerine dayalı olarak ortaya konulan sonuçlar çerçevesinde coğrafya programlarında ve farklı disiplinlerde verilen coğrafya derslerinde öğretim elemanlarının araştırma tabanlı öğretim uygulamalarına katkı sunacağı düşünülmektedir. Bu araştırma aracılı- ğıyla coğrafya bölümü müfredatlarının ve diğer müfredatlarda yer alan coğrafya alan derslerinde ise araştırma-odaklı ve araştırma-tabanlı uygulamalara yönelmek isteyen akademisyenlere bir yol göstericilik içermektedir.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Türk Coğrafya Dergisi
Volume
Issue
85
Start Page
69
End Page
78