İkinci Dili Türkçe Olan Çok Dilli Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Konuşma Kaygıları ve Bu Kaygılarının Bazı Değişkenlerle İlişkisi
| dc.contributor.author | Kardas, Mehmet | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-10T16:51:48Z | |
| dc.date.available | 2025-05-10T16:51:48Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ikinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygı düzeylerini ve bazı değişkenlerin (cinsiyet, bir yılda okunan kitap sayısı, adayların okuduğu sınıf düzeyi, iki-üç dilli olma durumu) adayların Türkçe konuşma kaygısıyla ilişkisini belirlemektir. Araştırmada \"Betimsel Tarama Modeli\" kullanılmıştır. Konuşma Kaygısı Ölçeği (KKÖ) ile elde edilen verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One Way Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın problem sorularına bağlı olarak ulaşılan sonuçlar şu şekildedir: İkinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygısı puanlarının \"düşük düzey\"de olduğu belirlenmiştir (X=50,91). Kaygı puanı değerlendirme aralıkları incelendiğinde 37-52 puan aralığının düşük düzeyde kaygıyı gösterdiği anlaşılmaktadır. Cinsiyet değişkeni ile ikinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygıları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir (t:,193; p>0.05). Bir yılda okunan kitap sayısı ile ikinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygıları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir (F:14,451; p<0.05). Okuduğu sınıf düzeyi değişkeni (iki, üç ve dördüncü sınıf) ile ikinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygıları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir (F:1,217; p>0.05). İki ve üç dilli olma değişkeni ile ikinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygıları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir (F: ,015; p>0.05) | en_US |
| dc.identifier.endpage | 556 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
| dc.identifier.issue | 7 | en_US |
| dc.identifier.scopusquality | N/A | |
| dc.identifier.startpage | 541 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 254800 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/254800/ikinci-dili-turkce-olan-cok-dilli-turkce-ogretmeni-adaylarinin-turkce-konusma-kaygilari-ve-bu-kaygilarinin-bazi-degiskenlerle-iliskisi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/2479 | |
| dc.identifier.volume | 10 | en_US |
| dc.identifier.wosquality | N/A | |
| dc.institutionauthor | Kardas, Mehmet | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | İkinci Dili Türkçe Olan Çok Dilli Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Konuşma Kaygıları ve Bu Kaygılarının Bazı Değişkenlerle İlişkisi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |