2017 Yılında Güncellenen Ortaokul Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Gülseven, Emine
dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:56:22Z
dc.date.available 2025-05-10T16:56:22Z
dc.date.issued 2018
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 2017 yılında güncellenen ortaokul beşinci sınıf Fen Bilimleri derskitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın katılımcıları, Van ilmerkezinde farklı ortaokullarda görev yapan 11 Fen Bilimleri öğretmeninden (3 erkek ve 8kadın) oluşmaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yaklaşımı olan olgubilim desenikullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış mülakat formuile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi yapılarakçözümlenmiştir. Öğretmenler, beşinci sınıf Fen Bilimleri ders kitabının öğretim programıylauyumlu, öğrenci seviyesine uygun ve günlük hayatla ilişkili olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıcakitabın; görsellik, ilgi çekicilik ve merak uyandırıcılık gibi ögeleri bakımından yeterli olduğunudile getirmişlerdir. Öğretmenler, FeTeMM etkinlik sayısının az olması ve etkinliklerinöğrencilerin bilimsel süreç becerilerini ölçmede yetersiz olmasını kitabın sınırlılıkları olarakaçıklamışlardır. Ders kitabının diğer bir sınırlılığı, öğrencilerin konuyu öğrenip öğrenmediğinedair yeterli sayıda değerlendirme sorularının olmamasıdır. Öğretmenler, etkinlikler için derssaatinin ve öğrencilerin değerlendirildiği soruların arttırılmasını, kitaptaki tüm etkinliklerinyapılmasını ve günümüz sınav sistemlerinin daha çok öğrencilerin bilimsel süreç becerilerineodaklandığı için ders kitaplarında bu tür etkinliklerin artırılmasını önermişlerdir. en_US
dc.identifier.doi 10.23891/efdyyu.2018.82
dc.identifier.endpage 671 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 638 en_US
dc.identifier.trdizinid 305204
dc.identifier.uri https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.82
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305204/2017-yilinda-guncellenen-ortaokul-besinci-sinif-fen-bilimleri-ders-kitabinin-ogretmen-goruslerine-gore-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/3636
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Biyoloji en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title 2017 Yılında Güncellenen Ortaokul Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files