Öğrenciler Tarafından Yazılan Hikâye Edici Metinlerin Hikâye Unsurlarını Anlama Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.author Kultas, Emrah
dc.contributor.author Kızıltaş, Yusuf
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:57:05Z
dc.date.available 2025-05-10T17:57:05Z
dc.date.issued 2023
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin kurgulamış oldukları bir hikâye edici metin yazma süreci sonucunda hikâye unsurlarını anlama seviyelerinde bir değişikliğin olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın modeli olarak deneysel araştırma türlerinden tek grup ön test - son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı bahar yarıyılında Van ili, Edremit ilçesindeki bir ilkokulda öğrenim gören 25 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 4 hafta süren araştırmada, Tompkins (1998) ve Jones (2002) tarafından öne sürülen Sürece Dayalı Yazma Yaklaşımı süreçleri takip edilerek öğrencilerle hikâye edici metin yazma çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ön test ve son test sürecinde, profesyonel yazarlar tarafından yazılan iki ayrı resimli çocuk kitabı okutularak ve ardından Baumann ve Bergeron (1993) tarafından geliştirilmiş olan “Hikâye Haritası Soruları” kullanılarak öğrencilerin hikâye haritası ile ilgili anlama sorularındaki başarıları ölçülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, eta-kare etki büyüklüğü korelasyon katsayısı ve T-Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda; öğrencilerin hikâye haritası ile ilgili anlama soruları açısından son test lehine anlamlı bir fark oluştuğu ve hikâyenin unsurlarının öğrenciler tarafından bilinmesi/bulunması açısından son ölçümde ilk ölçüme göre puan artışlarının olduğu sonucu elde edilmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.30703/cije.1185493
dc.identifier.endpage 192 en_US
dc.identifier.issn 2147-1606
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 183 en_US
dc.identifier.trdizinid 1161693
dc.identifier.uri https://doi.org/10.30703/cije.1185493
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1161693/ogrenciler-tarafindan-yazilan-hikaye-edici-metinlerin-hikaye-unsurlarini-anlama-uzerindeki-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19831
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Öğrenciler Tarafından Yazılan Hikâye Edici Metinlerin Hikâye Unsurlarını Anlama Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files