Educator Views on Target and Target Behaviors in Fine Arts High Schools Beginning Cello Education

dc.contributor.advisor Erten, Canan Fidan
dc.contributor.author Feyat, Seyfullah
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:13:55Z
dc.date.available 2025-05-10T20:13:55Z
dc.date.issued 2022
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Güzel Sanatlar Liseleri başlangıç viyolonsel eğitiminde kullanılan yay teknikleri, sağ ve sol el teknikleri, duruş, tutuş ve oturuş pozisyonu gibi temel davranışların öğretilmesine yönelik Güzel Sanatlar Liseleri'nde görev yapan viyolonsel eğitimcilerin görüşlerini belirlemektir. Betimsel nitelikli olan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ve karma yöntem kullanılmış; anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 18 viyolonsel eğitimcisi oluşturmaktadır. Viyolonsel eğitimcilerine 23 çoktan seçmeli ve 1 açık uçlu olmak üzere toplam 24 soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular analiz edilmiştir. Analiz edilen bulgular tablo, grafiklerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları sonuç ve tartışma kısmında detaylı bir şekilde incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonunda çalışmayı daha detaylandırmak adına çalışma Güzel Sanatlar Liseleri başlangıç yaylı çalgılar eğitiminde uygulanabilir önerisi yapılmıştır. Eğitimcilere anket yöntemiyle başlangıç viyolonsel eğitimi ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Ankette bulunan sorulara verilen cevaplara göre veriler elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Viyolonsel, Viyolonsel Eğitimi, Temel Davranış, Eğitimci Görüşleri, Güzel Sanatlar Liseleri
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the views of cello educators working in Fine Arts High Schools on teaching basic behaviors such as bow techniques, right and left hand techniques, posture, grip and sitting position used in the initial cello education of Fine Arts High Schools. In this descriptive study, scanning model and mixed method from qualitative research methods were used; Data were collected by questionnaire method. The sample of the research consists of 18 cello educators. A total of 24 questions, 23 multiple choice and 1 open-ended, were applied to cello educators. Obtained findings were analyzed. The analyzed findings were explained and interpreted with tables and graphs. The findings of the research were examined and interpreted in detail in the conclusion and discussion section. At the end of the research, in order to elaborate the study more, a proposal that can be applied in the initial string instrument education of Fine Arts High Schools has been made. Educators were asked questions about the initial cello training using a survey method. The data were obtained according to the answers given to the questions in the questionnaire. Keywords: Cello, Cello Education, Basic Behavior, Educator Views, Anatolian Fine Arts High Schools en_US
dc.identifier.endpage 76
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCCqnCs45gThgzZKbPrG00qJKvRLR0fE--r3L7-JBUOKo
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/23708
dc.identifier.yoktezid 742018
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Müzik
dc.subject Eğitimciler
dc.subject Güzel sanatlar
dc.subject Güzel sanatlar liseleri
dc.subject Liseler
dc.subject Müzik
dc.subject Müzik aletleri
dc.subject Müzik eğitimi
dc.subject Viyolonsel
dc.subject Öğrenci davranışı
dc.subject Öğrenme davranışları
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Music en_US
dc.subject Educators en_US
dc.subject Fine arts en_US
dc.subject Fine arts high schools en_US
dc.subject High schools en_US
dc.subject Music en_US
dc.subject Musical instruments en_US
dc.subject Music education en_US
dc.subject Cello en_US
dc.subject Behavior of student en_US
dc.subject Learning behaviours en_US
dc.title Educator Views on Target and Target Behaviors in Fine Arts High Schools Beginning Cello Education en_US
dc.title.alternative Güzel Sanatlar Liseleri Başlangıç Viyolonsel Eğitiminde Temel Davranışların Öğretilmesine Yönelik Eğitimci Görüşleri en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections