Educator Views on Target and Target Behaviors in Fine Arts High Schools Beginning Cello Education
| dc.contributor.advisor | Erten, Canan Fidan | |
| dc.contributor.author | Feyat, Seyfullah | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-10T20:13:55Z | |
| dc.date.available | 2025-05-10T20:13:55Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Güzel Sanatlar Liseleri başlangıç viyolonsel eğitiminde kullanılan yay teknikleri, sağ ve sol el teknikleri, duruş, tutuş ve oturuş pozisyonu gibi temel davranışların öğretilmesine yönelik Güzel Sanatlar Liseleri'nde görev yapan viyolonsel eğitimcilerin görüşlerini belirlemektir. Betimsel nitelikli olan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ve karma yöntem kullanılmış; anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 18 viyolonsel eğitimcisi oluşturmaktadır. Viyolonsel eğitimcilerine 23 çoktan seçmeli ve 1 açık uçlu olmak üzere toplam 24 soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular analiz edilmiştir. Analiz edilen bulgular tablo, grafiklerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları sonuç ve tartışma kısmında detaylı bir şekilde incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonunda çalışmayı daha detaylandırmak adına çalışma Güzel Sanatlar Liseleri başlangıç yaylı çalgılar eğitiminde uygulanabilir önerisi yapılmıştır. Eğitimcilere anket yöntemiyle başlangıç viyolonsel eğitimi ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Ankette bulunan sorulara verilen cevaplara göre veriler elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Viyolonsel, Viyolonsel Eğitimi, Temel Davranış, Eğitimci Görüşleri, Güzel Sanatlar Liseleri | |
| dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the views of cello educators working in Fine Arts High Schools on teaching basic behaviors such as bow techniques, right and left hand techniques, posture, grip and sitting position used in the initial cello education of Fine Arts High Schools. In this descriptive study, scanning model and mixed method from qualitative research methods were used; Data were collected by questionnaire method. The sample of the research consists of 18 cello educators. A total of 24 questions, 23 multiple choice and 1 open-ended, were applied to cello educators. Obtained findings were analyzed. The analyzed findings were explained and interpreted with tables and graphs. The findings of the research were examined and interpreted in detail in the conclusion and discussion section. At the end of the research, in order to elaborate the study more, a proposal that can be applied in the initial string instrument education of Fine Arts High Schools has been made. Educators were asked questions about the initial cello training using a survey method. The data were obtained according to the answers given to the questions in the questionnaire. Keywords: Cello, Cello Education, Basic Behavior, Educator Views, Anatolian Fine Arts High Schools | en_US |
| dc.identifier.endpage | 76 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCCqnCs45gThgzZKbPrG00qJKvRLR0fE--r3L7-JBUOKo | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/23708 | |
| dc.identifier.yoktezid | 742018 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
| dc.subject | Müzik | |
| dc.subject | Eğitimciler | |
| dc.subject | Güzel sanatlar | |
| dc.subject | Güzel sanatlar liseleri | |
| dc.subject | Liseler | |
| dc.subject | Müzik | |
| dc.subject | Müzik aletleri | |
| dc.subject | Müzik eğitimi | |
| dc.subject | Viyolonsel | |
| dc.subject | Öğrenci davranışı | |
| dc.subject | Öğrenme davranışları | |
| dc.subject | Education and Training | en_US |
| dc.subject | Music | en_US |
| dc.subject | Educators | en_US |
| dc.subject | Fine arts | en_US |
| dc.subject | Fine arts high schools | en_US |
| dc.subject | High schools | en_US |
| dc.subject | Music | en_US |
| dc.subject | Musical instruments | en_US |
| dc.subject | Music education | en_US |
| dc.subject | Cello | en_US |
| dc.subject | Behavior of student | en_US |
| dc.subject | Learning behaviours | en_US |
| dc.title | Educator Views on Target and Target Behaviors in Fine Arts High Schools Beginning Cello Education | en_US |
| dc.title.alternative | Güzel Sanatlar Liseleri Başlangıç Viyolonsel Eğitiminde Temel Davranışların Öğretilmesine Yönelik Eğitimci Görüşleri | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |