The Content Analysis of Graduate and Doctoral Theses Written Between 2016 and 2020 in the Field of Chemistry Education

dc.contributor.advisor Yıldız, Adnan
dc.contributor.author Atıcı, Nida
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:16:08Z
dc.date.available 2025-05-10T20:16:08Z
dc.date.issued 2022
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Kimya Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; kimya eğitimi alanında 2016-2020 yılları arasında yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizini yapmaktır. Çalışmada Türkiye'deki kimya eğitimi alanında yayınlanan 46'sı yüksek lisans 21'i doktora olmak üzere toplam 67 yüksek lisans tezinin içerik analizi yapıldı. Tezlerin içerik analizi araştırmacı tarafından literatürden faydalanılarak hazırlanan kriterlere göre yapıldı. Araştırmanın sonucunda; tezlerde ağırlıklı olarak nicel araştırma teknikleri kullanıldığı ve çoğunlukla deneysel desen kullanılarak çalışıldığı tespit edilmiştir. Tezlerde sıklıkla yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim modelleri ile geleneksel öğretim yaklaşımının karıştırıldığı görülmüştür. Tezlerde yöntem için pilot çalışmanın genellikle yapılmadığı, örneklem sayılarının 0-100 arasında değiştiği, araştırmaların sayfa sayılarının 101-150 arasında yoğunlaştığı ve yapılan yüksek lisans ve doktora çalınmalarında kadın araştırmacıların oranının erkek araştırmacılardan fazla olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstract The purpose of this study is to analyze the content of master theses written between 2016-2020 in the field of Chemistry Education. In this study, a total of 67 graduate thesis and doctoral theses content analysis were scoped out. The content analysis was scoped out according to criterias by making use of the literature, by the researcher. At the end of the research, it was identified that quantitative research techniques and experimental designs were often used. It was often observed that constructivist approach was compared with the traditional teaching approach. It is ascertained that pilot study is usually not done for thesis method, sampling sizes ranged between 0-100, the number of pages of research is majored between 101-150 and the rate of female researchers are more than male researchers. Based on the results obtained, suggestions were made. en_US
dc.identifier.endpage 63
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rsZV1279xPhbjoBowSv3v2fMeB9tVC1dEn6bWWl3EPQS
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/24343
dc.identifier.yoktezid 801219
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Kimya
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Chemistry en_US
dc.title The Content Analysis of Graduate and Doctoral Theses Written Between 2016 and 2020 in the Field of Chemistry Education en_US
dc.title.alternative Türkiye'de Kimya Eğitimi Alanında 2016-2020 Yılları Arasında Yazılmış Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin İçerik Analizi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections