The Effect of Using Self Service Technologies in the Tourism Industry on Experiential Value, Future Travel Decision and Price Sensitivity

dc.contributor.advisor Şahin, Sedat
dc.contributor.author Karatekin, Halil
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:14:29Z
dc.date.available 2025-05-10T20:14:29Z
dc.date.issued 2022
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma turizm sektöründeki hizmet ve ürün sunumunda self servis teknolojilerinin kullanılmasının deneyimsel değer, gelecek seyahat kararı ve fiyat hassasiyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Self servis teknolojilerini hizmet sunumuna dahil eden otellerde konaklamış ve self servis teknolojilerini kullanmış olan katılımcılara yönelik olarak bir anket formu hazırlanmış, söz konusu anket formu çevrimiçi anket şeklinde yeniden düzenlenmiş ve bu şekilde katılımcılara uygulanmıştır. Katılımcıların deneyimleri ve otellerde self servis teknolojileri kullanımına karşı bakış açıları anket verilerinin SPSS paket programında analiz edilmesiyle yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, deneyimsel değer açısından self servis teknolojileri kullanımı ile gelecek seyahat kararı ve fiyat hassasiyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak deneyimsel değer açısından self servis teknolojileri kullanımının gelecek seyahat kararı ve fiyat hassasiyeti üzerinde kısmen etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract This research was conducted to determine the effect of using self-service technologies in service and product presentation in the tourism sector on experiential value, future travel decision and price sensitivity. One of the quantitative research methods, questionnaire technique, was used in the study. A questionnaire was prepared for the participants who stayed in hotels that included self-service technologies in service delivery and who used self-service technologies, the questionnaire was rearranged as an online questionnaire and applied to the participants in this way. The experiences of the participants and their perspectives on the use of self-service technologies in hotels were interpreted by analyzing the survey data in the SPSS package program. As a result of the research, it has been determined that there is a significant relationship between the experiental value of usage of self service technologies, the future travel decision and price sensitivity. In addition, in terms of experiential value, it was concluded that the use of self-service technologies has a partial effect on future travel decision and price sensitivity. en_US
dc.identifier.endpage 126
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCFI0kAM7G84N-n8kU0KbUjZ8YAi7O7IfzQVguCjNIvnZ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/24083
dc.identifier.yoktezid 742120
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Deneyimsel değer
dc.subject Fiyat duyarlılığı
dc.subject Karar verme
dc.subject Kendi kendine servis
dc.subject Seyahat
dc.subject Teknoloji
dc.subject Teknoloji kullanımı
dc.subject Turizm
dc.subject Turizm sektörü
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Experiential value en_US
dc.subject Price sensitivity en_US
dc.subject Decision making en_US
dc.subject Self service en_US
dc.subject Travel en_US
dc.subject Technology en_US
dc.subject Technology utilization en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Tourism sector en_US
dc.title The Effect of Using Self Service Technologies in the Tourism Industry on Experiential Value, Future Travel Decision and Price Sensitivity en_US
dc.title.alternative Turizm Sektöründe Self Servis Teknolojileri Kullanımının Deneyimsel Değer, Gelecek Seyahat Kararı ve Fiyat Hassasiyeti Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections