Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü? Filmi ile Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler Oyunu Arasında Metinlerarasılık İzleri

No Thumbnail Available

Date

2007

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmada Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü filmi ile Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler (Rosencrantz and Guildenstern are Dead) oyunu arasındaki ortak noktalar gösterilmeye çalışıldı. İki yapıt arasındaki en belirgin özellik başka metinlere yapılan göndermelerdir. Politikacılara yöneltilen sert eleştiriler, çıkarcı yöneticilerin ikiyüzlülüğü ve konumlarını kötüye kullanmaları dikkati çeken diğer bir ortak noktadır. Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler’in yazarı Tom Stoppard gibi Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü’nün senaryo yazarları Levent Kazak ile Ezel Akay da bir yandan yerleşik düşünceleri ve alışkanlıkları yıkmaya çalışırken, bir yandan da geçmişi tekrar canlandırıp insanları düşündürmeyi, eğlendirmeyi ve güldürmeyi amaçlarlar. Adı geçen eserlerdeki iki yönlülük, tıpkı yazı ve tura gibi, bireyin farklı yönlerini ortaya koyar. İnsanoğlunun zayıflığı ve çaresizliği, ölümün kaçınılmazlığı, ahlakın hiçbir şeyin ve kimsenin tekelinde olmadığı, aksine tamamen bireysel olduğu üzerinde durulmuştur.

Description

Keywords

Edebiyat, Edebi Teori Ve Eleştiri

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

9

Issue

1

Start Page

47

End Page

63
Google Scholar Logo
Google Scholar™