An Investigation of the Teaching Process of the Individual Instrument Training Baglama Course Carried Out in the Departments of Music Education of the Faculty of Education

dc.contributor.advisor Yılmaz, Kadir
dc.contributor.author Göç, Mehmet Faruk
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:16:26Z
dc.date.available 2025-05-10T20:16:26Z
dc.date.issued 2024
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu tez, eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dallarında yürütülen bireysel çalgı bağlama dersi öğretim sürecini incelemektedir. Araştırma, bu öğretim sürecinin detaylı bir analizini sunarak, bağlama derslerinin etkili bir şekilde nasıl yürütüldüğünü ve öğrencilerin müzikal yeteneklerini nasıl geliştirdiğini anlamayı amaçlamaktadır. Tezin odak noktası, öğretim sürecinin içeriği, yöntemleri, öğretmen-öğrenci etkileşimi, değerlendirme teknikleri ve öğrenci başarısı üzerindeki etkileri gibi konuları kapsamaktadır. Araştırma, nitel ve nicel yöntemlerin kombinasyonunu kullanarak, öğrenci görüşleri, öğretim elemanı gözlemleri ve akademik başarı verilerini analiz ederek kapsamlı bir değerlendirme sunmaktadır. Sonuçlar, bireysel çalgı bağlama derslerinin öğrencilerin müzikal yeteneklerini geliştirmede önemli bir rol oynadığını ve etkili öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısını artırdığını göstermektedir. Bu tez, müzik eğitimi alanında önemli bir katkı sağlayarak, bağlama öğretiminde en iyi uygulamaları ve öğretim sürecinin iyileştirilmesi için öneriler sunmayı amaçlamaktadır.
dc.description.abstract This thesis examines the teaching process of individual instrument bağlama lessons in music education departments of education faculties. By providing a detailed analysis of this teaching process, the research aims to understand how baglama lessons are conducted effectively and how they develop students' musical abilities. The focus of the thesis covers topics such as the content of the teaching process, methods, teacher-student interaction, assessment techniques and their impact on student achievement. Using a combination of qualitative and quantitative methods, the research provides a comprehensive evaluation by analyzing student opinions, teacher observations and academic achievement data. The results show that individual instrument bağlama lessons play an important role in developing students' musical abilities and that effective teaching methods increase student achievement. This thesis aims to make an important contribution to the field of music education by providing best practices in teaching baglama and suggestions for improving the teaching process. en_US
dc.identifier.endpage 66
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt2TEkkKVYJsQ42f2s3Otukthq7n-Bt_qXTc0gbYjYhXG
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/24541
dc.identifier.yoktezid 899709
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Müzik
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Music en_US
dc.title An Investigation of the Teaching Process of the Individual Instrument Training Baglama Course Carried Out in the Departments of Music Education of the Faculty of Education en_US
dc.title.alternative Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Yürütülen Bireysel Çalgı Eğitimi Bağlama Dersi Öğretim Sürecinin İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections