İlköğretim Türkçe Öğretim Programında 5. Sınıfa Ait Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Bilişsel Beceriler Yönünden Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Çiftçi, Ömer
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:51:13Z
dc.date.available 2025-05-10T16:51:13Z
dc.date.issued 2010
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkçe Öğretim Programında ilköğretim 5. sınıf öğrencileriyle ilgili okuduğunu anlama kazanımlarının taksonomideki bilişsel becerilere dağılımına ve dağılım gerekçelerine bakılmıştır. Ayrıca kazanımlar benzer veya aynı amaca hizmet etmeleri bakımından da değerlendirilmiştir. Kazanımların dağılım gerekçelerine birkaç örnekle açıklık getirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda kazanımların, bilişsel basamaklarda dengeli bir şekilde yer almadığı tespit edilmiştir. Kazanımların büyük çoğunluğu alt bilişsel basamaklarda yer almaktadır. Kazanımların üst bilişsel basamaklarda yeteri kadar yer almaması, Türkçe Öğretim Programının, içerdiği kazanımlarla “üst becerilerin gelişmesini sağlayacaktır” iddiasıyla çelişmektedir. Kazanımların bilişsel basamaklara dağılımını ve dağılım gerekçelerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma bir durum tespitinden ibaret olan betimsel bir nitelik taşımaktadır. en_US
dc.identifier.endpage 200 en_US
dc.identifier.issn 1300-7874
dc.identifier.issue 27 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 185 en_US
dc.identifier.trdizinid 105740
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/105740/ilkogretim-turkce-ogretim-programinda-5-sinifa-ait-okudugunu-anlama-kazanimlarinin-bilissel-beceriler-yonunden-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/2219
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Çiftçi, Ömer
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Türklük Bilimi Araştırmaları en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Dil Ve Dil Bilim en_US
dc.title İlköğretim Türkçe Öğretim Programında 5. Sınıfa Ait Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Bilişsel Beceriler Yönünden Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files